به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه کمیته واکسن استان که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی مدون جهت واکسیناسیون قشرهای آسیب پذیر در استان، اظهار کرد: از تمام ظرفیت ها و فرصت های موجود برای پوشش کامل و ۱۰۰ درصدی گروه های سنی و اقشار آسیب پذیر استفاده شود.

استاندار قم با بیان اینکه ظرفیت فعلی پایگاه های واکسیناسیون در استان جوابگوی نیاز استان است، اضافه کرد: در صورت لزو م وافزایش تجمع جمعیت در انتظار برای واکسیناسیون، آمادکی لازم برای افزایش تعداد پایگاه ها وجود دارد.

سرمست یکی از نکات بازر مدیریت بحران کرونا در استان را تعامل و همکاری همه بخش ها و نهاد ها در اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا دانست و افزود: انجام عملیات واکسیناسیون نیز با قدرت تمام در استان در حال اجراست و هر گونه مصوبه و دستور العمل از سوی استان نیز لازم باشد تصویب خواهد شد.

وی یکی از موارد ضروری در این حوزه را اقناء سازی افکار عمومی در موضوع واکسیناسیون دانست و تاکید کرد: اطلاع رسانی لازم جهت آگاهی بخشی به مردم و ایجاد فضای مناسب برای همکاری مردم و انجام برنامه محور واکسیناسیون در قم باید در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی استان قم بعنوان یکی از استان ها پیشرو در زمینه اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه انجام واکسیناسیون و پوشش اقشار آسیب پذیر و گروه های سنی اولویت دار است