به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، جواد نظری  در ارتباط با وقوع آب‌گرفتگی طی سه روز گذشته تاکنون اظهار کرد: قبل از اینکه این جبهه هوای سرد وارد استان شود تذکرات و دستورات لازم برای فرمانداری‌ها و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران ارسال‌شده و طبق روال گذشته اطلاع‌رسانی انجام‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی در ادامه افزود: برای کشاورزان، عشایر و دامداران هم که در مناطق کوهستانی و نزدیک مناطق پرخطر ازلحاظ احتمال وقوع سیلاب هستند تأکید داشتیم که موارد ایمنی و احتیاطی را همواره رعایت کنند و از طریق سامانه‌های اطلاع‌رسانی سمعی بصری همیشه به گوش باشند و شرایط و رخدادها را رصد کنند تا اتفاق خاصی برای خودشان، دام و احشامشان نیفتد.

وی با اشاره به باران اخیر بیان کرد: تا به این لحظه گزارش خاصی مبنی بر ایجاد خسارت ناشی از باران یا بادهای شدید ارسال نشده است.

نظری ادامه داد: در هر بارندگی آب‌گرفتگی جزئی داریم ولی به‌صورت خاص که خسارت گسترده‌ای واردشده یا منجر به تخریب یا اتفاق خاصی شده باشد تا به این لحظه به مدیریت بحران استان گزارشی ارسال نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی از آماده‌باش همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران تا آخر هفته خبر داد و تصریح کرد: آماده‌باش مرحله‌ای است و در شرایط فعلی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان ما در آماده‌باش هستند.

وی نقاط کوهستانی و روستاهایی که راه‌های صعب‌العبور دارند را مناطق مستعد حادثه عنوان کرد و گفت: به بخش‌دارها و دهیارها اطلاع‌رسانی کردیم تا اطلاعات و اخبار را رصد کنند و آمادگی لازم را داشته باشند و در روستاها اطلاع‌رسانی کنند تا مشکل خاصی پیش نیاید و راهداری استان نیز در آماده‌باش است تا اگر مشکلی پیش آمد پای‌کار باشند.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳