به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همزمان با ایام گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در مراسمی با حضور سردار اشتری فرماندهی کل  نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان استانی ساختمان جدید قرارگاه پلیس راه استان قم بهره برداری شد.

در این  مراسم سردار اشتری فرماندهی نیروی انتظامی درسخنانی  ضمن تشکر از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به جهت همکاری بسیار خوب آن ، اظهار داشت : خدمت درپلیس راه و تلاش در راستای کاهش تلفات جاده ای یک عبادت است.
وی ترافیک محورهای جاده ای استان قم طی ایام عید نوروز را کم نظیر خواند و تاکید کرد: اقدامات موثری جهت مدیریت ترافیک جاده ای صورت گرفته که باید آنها را تقویت کرد.
ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم نیز درسخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی ، آن را فرصتی مغتنم جهت تقدیر از خدمات بی دریغ حافظان امنیت و ضابطان قضایی دانست و اظهار داشت : بی تردید تامین ایمنی محورهای جاده ای درسایه تعامل دوخانواده بزرگ نیروی انتظامی و راهداری و حمل ونقل امکان پذیر است.
وی در ادامه به کاهش ۳۴ درصدی آمار تلفات جاده ای استان قم طی سال ۹۶ اشاره کرد و آن را مرهون تلاش جمعی مسئولان و تعامل مناسب نیروی انتظامی و راهداری و حمل ونقل دانست و تاکید کرد : سرفصل اقدامات سازمان متبوع و به تبع آن ادارات کل استانی ، تهیه و تجهیز اماکن استقرار پلیس راه درقالب احداث قرارگاه ، پاسگاه و ابنیه استقرار تیم های فصلی می باشد جمالی خاطر نشان ساخت : درراستای اجرای همین امر احداث و تجهیز اماکن استقرار عوامل پلیس راه ، عملیات اجرایی فاز نخست طرح احداث پاسکاه پلیس راه قم – سلفچگان به پایان رسیده و مراحل اجرایی فازدوم آن نیز درحال تکمیل است.
وی ادامه داد : از دیگر اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درراستای احداث پاسگاه پلیس راه درسطح راههای استان قم ، پروژه ساخت پلیس راه جاده قدیم قم – تهران است که انشا… به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.
شایان ذکر است ساختمان پلیس راه استان قم در زمینی به مساحت ۲۱۶۷ متر مربع و با زیر بنایی بالغ بر ۱۱۷۰متر مربع و در قالب دو ساختمان اصلی و جانبی احذاث شده است.
هزینه ساخت این بنا افزون بر ۳۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین شده است.