به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا ‌سردار قنبری در بازدید از محل اسکان زوار پاکستانی افزود: تیم های فاوا ناجا دوربین های نظارتی لازم را جهت تامین امنیت کامل منطقه فعال می‌کنند.

وی اظهار کرد: مواکب فرهنگی و پذیرایی ناجا استان در مرز میرجاوه و زاهدان فعال می شود‌.

سردار قنبری خاطرنشان کرد: پلیس؛ ستاد مردمی اربعین را در تکمیل زیرساخت های مکان استراحت زوار همراهی می کند.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان وبلوچستان نیز گفت؛ امسال علاوه بر میزبانی از زوار پاکستانی، میزبان مواکب و فعالین فرهنگی و مذهبی از سایر استان های کشور نیز هستیم که اعلام آمادگی کرده اند تا در این زمینه فعالیت کنند.

رضا بختیاری افزود: ستاد مردمی اربعین استان در سه پایگاه اقدام به خدمت‌رسانی به زائرین پاکستانی می‌کند که پایگاه اول در مرز ایران و پاکستان، پایگاه دوم در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان و پایگاه سوم در محل پایانه مسافربری زاهدان واقع شده است.

وی بیان کرد: آمادگی استان برای میزبانی از ۷۰ هزار زائر است که این میزان بر اساس ظرفیت مرز و پایانه میرجاوه اعلام شده است‌.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان هم گفت: در ایام اربعین امسال ۱۸ مبلغ آقا و بانو در موکب های سیستان و بلوچستان مستقر هستند که از این تعداد، ۹ نفر از حوزه علمیه جامعه المصطفی قم و ۹ نفر از جامعه المصطفی مشهد اعزام شده اند‌.

حجت الاسلام اشرفیان افزود: این مبلغین مسلط به زبان اردو بوده و تا ۲۰ آبان ماه در محل زائرسرای امام رضا(ع) به ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به زائرین غیرایرانی می پردازند.

انتهای پیام