به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، سعید رضا جندقیان در مصاحبه با اشاره به برنامه‌های ویژه برای دهیاری‌های هدف گردشگری در کشور اظهار کرد: ۵۰۰ روستای هدف گردشگری در کشور تعیین‌شده و با همکاری میراث فرهنگی برای توسعه آن‌ها اعتبارات لازم داده می‌شود.

وی میزان بودجه در نظر گرفته‌شده برای هر روستا از سوی مجموعه وزارت کشور را ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون ۵۲ درصد تعهدات، مبلغی بالغ‌بر ۲۸ میلیارد تومان برای ۲۸۶ روستا تخصیص داده‌شده است.

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور همچنین کمک به ایجاد شغل در روستاها را برنامه دیگر این مجموعه عنوان کرد و گفت: توافقنامه‌هایی با مجموعه پست‌بانک منعقدشده تا از ظرفیت‌های این مجموعه در روستاها برای استخدام و به‌کارگیری برخی از روستاییان اقدامات لازم انجام شود.

وی همچنین با اشاره به میزان اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای روستاهای کشور در سال ۹۷ تصریح کرد: سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای کمک به دهیاری‌ها در سال ۹۷ برای توسعه روستایی در نظر گرفته‌شده است.

جندقیان همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارتقا روستاها به شهر گفت: دریافت خدمات مناسب و باقی ماندن در مقیاس روستا امری مطلوب برای ما است.

وی از وجود برخی روستاها با جمعیت ۳۰ هزارنفره در کشور نیز خبر داد و افزود: مردم و دهیاری این روستاها تقاضایی برای ارتقا به شهر ندارند اما برخی از روستاها با جمعیت حداقلی سه هزار و ۵۰۰ نفر برای تغییر به شهر اصرار می‌روند.

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در انتها علت این اصرار را مسائل فرهنگی دانست و گفت: تفاوت‌های فرهنگی و دیدگاه‌ها در جذب و توسعه امکانات و خدمات‌رسانی‌ها علت ایجاد این تفاوت‌ها در تصمیم‌گیری مجموعه‌های مختلف است.

انتهای پیام/