پیشخوان » تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1035454
چهارشنبه - 20 دی 1402 - 10:55

تازه مجری‌ها وارد می‌شوند!

طی ماه‌های گذشته برنامه‌های تازه‌ای با حضور بازیگران در جایگاه مجری روی آنتن تلویزیون رفته بود، حالا نیز خبرهایی مبنی بر ورود تازه مجری‌ها در شبکه‌های سیما منتشر شده است.

تازه مجری‌ها وارد می‌شوند!

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، طی ماه‌های گذشته برنامه‌های تازه‌ای با حضور بازیگران در جایگاه مجری روی آنتن تلویزیون رفته بود، حالا نیز خبرهایی مبنی بر ورود تازه مجری‌ها در شبکه‌های سیما منتشر شده است. بدین ترتیب قرار است ملیکا شریفی نیا با حضور در فصل جدید کودک شو به عرصه مجری گری قدم گذارد و علیرضا استادی با برنامه شصتادیا در شبکه دو سیما به جمع بازیگر مجری‌ها اضافه شود.

 جواد رضویان نیز که جز بازیگران کمدی محسوب می‌شود قرار است با مسابقه معرکه در عرصه اجرا حاضر شود. سابقه حضور مجری بازیگرها به دهه ۹۰ بازمی گردد .مجریانی که تعدادی از آنها به رغم فعالیت در حوزه بازیگری در عرصه اجرا نیز خوش درخشیدند و با تسلط در اجرا کارنامه درخشانی را از خود برجای گذاشتند. گرچه در میان آنها افرادی نیز بودند که نتوانستند در جایگاه مجری گری موفق ظاهر شوند و به سرعت به حاشیه رفتند.

 در ارتباط با حضور بازیگران در مقام اجرا انتقاداتی وجود دارد و برخی از کارشناسان رسانه معتقدند بازیگران باید در همان جایگاه بازیگری فعالیت داشته باشند. اما در مقابل تعدادی معتقدند بسیاری از بازیگران توانمند هستند که می‌توانند در اجرا نیز موفق ظاهر شوند و نباید رشته‌های هنری را از هم جدا دانست. البته نظر دیگری نیز وجود دارد و اینکه اگر از بازیگران توانا در عرصه اجرا استفاده شود، می‌تواند بستری برای افزایش مخاطبان تلویزیون شود و گواه این امر حضور بازیگرانی از جمله مهران مدیری، سروش صحت و…است. چرا که هنوز هم اجرای این بازیگران در ذهن مخاطبان تلویزیون باقی مانده است.

بی شک ورود بازیگران در عرصه اجرا ببش از همه با هدف جذب مخاطب صورت گرفته است. حال اکنون که بیش از یکسال از غیبت مجریان مشهور تلویزیون می‌گذرد، بهتر نبود مسئولان رسانه ملی از چهره‌های محبوب استفاده می‌کردند تا بار دیگر تلویزیون به همان روزهای پر رونق بازگردد.

از سویی به نظر می‌آید حضور تازه مجریان نتوانسته در رونق تلویزیون و بازگشت مخاطبان کمک چندانی داشته باشد. در واقع ذائقه مخاطب با وجود مجریانی که جز سلبریتی ها محسوب می‌شدند تغییر کرده و بایستی زمان بگذرد تا مخاطب خود را با حضور مجریانی که باز هم از محبوبیت نسبی برخوردار هستند وفق دهد.

 به هر حال این روزها تلویزیون از نظر مخاطب حال خوشی ندارد و می‌طلبد مسئولان با بررسی دقیق و به دور از هر گونه نگاه جناحی شرایط را برای بازگشت دوباره مجریان توانا و کاربلد فراهم کنند. به خاطر داشته باشیم تلویزیون با وجود مخاطبان می‌تواند اعتبار و ارزش پیدا کند.

نجمه کریمیان