به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگویی تلفنی با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان، سرنوشت نیروهای مرزی کشورمان که روز گذشته در نقطه مرزی ۱۰۳ در میرجاوه توسط گروه‌های تروریستی ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل شدند را پیگیری کرد.

 

 

ظریف در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تاکید بر ضرورت تضمین و افزایش امنیت مرزهای مشترک بین دو کشور براساس تفاهمات و گفت‌وگوهای قبلی، خواهان اقدامات جدی و عاجل دولت پاکستان در تامین امنیت و سلامت جانی نیروهای ربوده شده و شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه تروریستی و غیرانسانی و بازگشت سریع تمامی مرزبانان ربوده شده به ایران شد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفت‌وگو ضمن محکومیت شدید این اقدام ضدبشری گروه‌های تروریستی و ابراز تاسف عمیق از وقوع این حادثه، اعلام کرد: تمامی امکانات پاکستان در خدمت اقدامات  لازم و ضروری برای یافتن و دستگیری عوامل  این حادثه و آزادی و تامین امنیت جانی مرزبانان ایرانی قرار خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه اظهار داشت: این گروه‌های تروریستی، دشمن مشترک دو ملت و دولت ایران و پاکستان محسوب می‌شوند که سعی دارند در روابط دوستانه و نزدیک این دو کشور همسایه ایجاد اخلال کنند.

به گزارش فارس، پیش از این بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با فارس از این تماس تلفنی خبر داده بود و درباره پیگیری‌های وزارت خارجه در پی ربایش این افراد، تصریح کرد که ایران نشان داده که اقدام هیچ گروه تروریستی را در مرزهای خود تحمل نمی‌کند و این ربایندگان به زودی تاوان سنگینی خواهند پرداخت.

 

به گزارش فارس، در پی ربایش تعدادی از نیروهای مرزبانی ایران در میرجاوه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه با اعلام اینکه این اقدام توسط اشرار گروهک جیش العدل صورت گرفته است، گفت: قطعا این اتفاقی که افتاده توسط عامل یا عوامل نفوذی بوده است.

وی عنوان کرد: این تروریست‌ها در داخل خاک پاکستان مقر و پایگاه دارند و ما برای هرگونه عملیات مشترک با ارتش پاکستان علیه اشرار و آزادی گروگان ها آمادگی داریم.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شامگاه دوشنبه ۲۳ مهرماه تعدادی از  بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی ( میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شدند.