به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس به نقل از دادگستری البرز، احمد فاضلیان رئیس‌کل دادگستری استان البرز در آیین تجلیل از کارکنان اداری و قضایی که در سال ۹۷ به جایگاه بازنشستگی نائل‌آمده‌اند بر اهمیت تکریم بازنشستگان تأکید کرد و گفت: بازنشستگی به معنای پایان مأموریت در انجام وظایف محوله در دستگاهی است که فرد در آن اشغال داشته و آغاز مأموریت‌های دیگر در زندگی است و نباید از آغاز دوران بازنشستگی این برداشت را داشت که دوران گوشه‌نشینی و کاهش کارایی شروع‌شده است.

وی با تأکید بر ضرورت تکریم و بزرگداشت کارکنان بازنشسته دستگاه قضایی استان البرز افزود: صاحب‌نظران حوزه مدیریت منابع انسانی بر این موضوع تأکیددارند که برای تعالی یک سازمان باید به سه عنصر نیازسنجی، مسئولیت‌شناسی و آسیب‌شناسی توجه شود و در تمام عناصر ذکرشده نقش منابع انسانی به‌عنوان پایه و اساس کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز متذکر شد: اهمیت نیروهای انسانی اعم از کادر قضایی واداری شاغل در دادگستری به دلیل نوع فعالیت و تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند با هیچ ارگان دیگری قابل قیاس نیست و یکی از ویژگی‌های مهم استان البرز این است که باوجود کمبودهای مختلف زیرساختی از نیروهایی توانمند، فاضل و بادانش در بخش قضایی واداری بهره می‌برد که غنیمت و فرصتی بزرگ برای استان است.

وی به نقش و جایگاه رفیع قضاوت در اسلام اشاره کرد و افزود: قضاتی که در سیستم قضایی کشور توفیق فعالیت دارند تا زمانی که در مسیر حق و عدالت گام بردارند از نصرت الهی برخوردار خواهند شد و بایسته است در تصمیمات و رفتار خود به تکلیفی که بر عهده آن‌ها گذشته شده توجه ویژه‌ای داشته باشند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با اذعان به وجود برخی انحرافات در دستگاه قضایی گفت: این انحرافات با توجه به حجم سنگین فعالیت‌های دستگاه قضایی کشور ناچیز است و شاکله اساسی و کلی دستگاه قضایی را انسان‌های مومن، متدین، حق محور و عدالت‌خواه تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بازنشستگان جزو کسانی هستند که با موفقیت آزمون بزرگ الهی را پشت سر گذاشته‌ و با جهد و تلاش و توکل به خداوند سبحان بر هواهای نفسانی و وسوسه‌های شیطانی غلبه کرده و به بازنشستگی نائل‌آمده‌اند.

فاضلیان در پایان این مراسم تصریح کرد: استقلال در بخش قضایی استان همواره مورد تأکید قرارگرفته است و تلاش کرده‌ایم شرایطی را فراهم کنیم که قضات در دادسرا و دادگاه‌ها مقامی بالاتر از خداوند و قانون نداشته و این آزادی عمل را دارا باشند تا با استناد به قانون و بر اساس علم خود رأی صادر کنند هرچند ممکن است آن رأی اشتباه باشد.

گفتنی است در این مراسم قضات و کارکنان شاغل در دادگستری که در سال ۹۷ بازنشسته شده بودند موردتقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ف