به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از نظرآباد، عزیزالله شهبازی، استاندار البرز ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و رسیدگی به مشکلات شهری نظرآباد با بیان اینکه هزینه‌های اضافه در تمامی شهرستان‌های البرز کاهش یافته است، گفت: صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌تواند عامل مهمی برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای باشد.

استاندار البرز مطرح کرد: نظرآباد قدمتی بیش از ۹ هزار سال دارد و دارای مناطق بکر و سرسبز فراوانی است که باید برای حفظ و بقای این ظرفیت اقدام کرد. این شهرستان مردم فرهیخته و فرزندان بنامی در عرصه‌های مختلف کشور دارد و اکنون در بحث کشاورزی رتبه اول برداشت گندم در هکتار را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه البرز با همدلی و اتحاد به یک کارگاه بزرگ اجرایی تبدیل شده و تسریع در روند پیشرفت پروژه‌های بزرگ استان نویدبخش رونق و توسعه همه‌جانبه است، افزود: برای نیل به اهداف بزرگ باید قدرت ریسک و توان مضاعف داشته باشیم. این شهرستان به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های لازم می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری کشور باشد.

شهبازی اظهار کرد: در خصوص حق‌آبه تالاب صالحیه پیگیری‌های لازم انجام شده و راه آبیک به چرمشهر نیز در حال تکمیل است که این امکانات بستر توسعه همه‌جانبه از جمله ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند. با توجه به مأموریت‌های محوله از سوی نظام و دولت، جز با اتحاد و همدلی نمی‌توان کارها را پیش برد؛ فشارهای دشمنان که اتحاد، انسجام، آزادی و استقلال ملت ایران را نشانه گرفته‌است با هم افزایی و همدلی ما، کارساز نخواهد بود.

استاندار البرز با بیان اینکه این استان به پیشانی کشور تبدیل شده‌است، عنوان کرد: ۶ پل داریم که برخی از آن‌ها مربوط به ۴۰ سال گذشته است که رها شده‌بودند اما با رایزنی‌های صورت‌گرفته با مدیرعامل راه آهن کشور عملیات اجرایی تمامی این پل‌ها آغاز شد.

شهبازی اذعان کرد: در طول مدت سه ماه تکمیل پروژه قطار برقی گلشهر-هشتگرد با سرعت بالایی پیش رفت و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در این چند ماه نیز اعتبار جذب شد که به واسطه این اقدامات در آینده‌ای نزدیک شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.

وی افزود: هر زمانی که از مسؤولان ملی پیگیر موضوعی در جهت توسعه استان و تسریع در پروژه‌های نیمه‌کاره بودیم، بدون جواب نماندیم و حتما اقدامی در این راستا رقم خورد. سال گذشته البرز در کشت گلخانه‌ای دارای ۲۵۰ هکتار اراضی بود اما امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ۵۰۰ هکتار نیز به این مساحت اضافه می‌شود.

شهبازی با تأکید بر ضرورت انجام اقدامات لازم در کمترین زمان برای تأمین سرانه‌های مسکن مهر نظرآباد بیان کرد: شهرداری نظرآباد باید به دنبال منابع درآمدی پایدار باشد و ارزش افزوده در مسیر درست و ارائه خدمات به مردم صرف شود. با توجه به حجم بالای ترددها از نظرآباد به تبریز، تقاضای ایجاد ایستگاه مطرح است که پیگیری این امر در دستورکار قرار گرفت.

استاندار البرز با بیان اینکه مقرر شد در زمین فراهم شده نسبت به ایجاد کلینیک خدمات تأمین اجتماعی اقدام شود، اظهار کرد: شهرداری درصدد پیگیری‌های لازم در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب بوده و امید است با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی شهرهای البرز تصفیه فاضلاب است بتوانیم با بهره‌برداری از توان بخش خصوصی امکانات لازم را فراهم کنیم.

انتهای پیام/س