به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی پیش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ بانوان عاشورایی استان البرز که در هیأت انصار کرج برگزار شد، گفت: طلبگی یعنی حرکت در مسیر خدا و باید به‌درستی در این مسیر حرکت کرده و ادای دین کنیم.

وی بابیان اینکه باید برای زندگی خود برنامه‌ریزی کنیم اظهار داشت: باید ببینیم عمر خود را صرف چه‌کاری می‌کنیم و نیت در کار، مسئله مهمی است که می‌تواند در آینده خود و جامعه تأثیرگذار باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: خداوند دنیا را برای انسان‌ها آفریده و هدیه داده است ولی نباید زندگی خود را بر پایه مادیات استوار کرده وزندگی خود را بگذرانیم.

قرائتی گفت: متأسفانه هم‌اکنون تحصیل در دانشگاه به این صورت است که از چهار سال درس خواندن برای لیسانس، تنها ۹ ماه آن مفید است و بقیه مدت را دانشجویان یا در تعطیلات هستند و یا اینکه درس نمی‌خوانند و در کل کسب علم به آن صورت که باید باشد، انجام نمی‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت قرائت قرآن برای همه اقشار بخصوص جوانان، خاطرنشان کرد: باید با آیات قرائت انس بگیریم و بتوانیم معنی و تحلیل آن را درک کنیم، زیرا برای تمام بخشهای زندگی ما احکام و دستورات دارد.

به گفته رئیس ستاد اقامه نماز زمانی علم برای افراد و به‌ویژه در قشر طلاب مفید خواهد بود که با بالا رفتن اطلاعات، شاهد رشد بی‌اخلاقی در زندگی آنان نباشیم و هیچ طلاقی در میان افراد تحصیل‌کرده حوزه‌های علمی وجود نداشته باشد.

قرائتی بابیان اینکه، علمی مفید است که در زندگی ما تأثیر مثبت داشته باشد، تصریح کرد: درسی که فایده مثبت دارد باید موردمطالعه قرار گیرد و کسب علمی مفید است که در زندگی ما تأثیر مثبت داشته باشد.

وی اضافه کرد: حرف خوب را از علما قبول خواهیم کرد، اما اگر کسی در این میان به شک افتاد، می‌تواند به قرآن مراجعه کند، همچنین باید در نظر داشته باشیم که اسلام چه گفته است و در کل تحت امر فرامین الهی عمل کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز در ادامه بابیان اینکه افزایش نسل مسلمانان مسئله‌ای مهم است و نیاز به  کمک دارد اظهار کرد: طلاب وظیفه‌دارند در جامعه تأثیرات مثبت بگذارند و بنده در این رابطه نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری فرستاده‌ام تا ایشان دستور صادر فرمایند و طلبه‌ها مهارت بیاموزند و در مسائل مختلف یاریگر مردم باشند.

قرائتی گفت: این را نیز باید خاطرنشان کنم که افراد طلبه نباید فریب اسم‌ورسم و القاب را بخورند و وظیفه آنان تحصیل علم همراه با نیت پاک است.

وی با اشاره به اینکه کتاب تفسیر نور در کرج به رشته تحریر درآمده است، بیان کرد: اگر رابطه خوبی با مفاهیم قرآن داشته باشیم می‌توانیم به تحقق اهداف اسلام دست پیدا کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: متأسفانه بیکاری گسترده تحصیل‌کردگان جامعه امروز به دلیل عدم انتخاب صحیح رشته تحصیلی است و ادامه این روند دامن‌گیر بقیه جوانان در آینده خواهد شد

قرائتی در پایان افزود: مسئولین برای این مسئله فکری اساسی کنند.

انتهای پیام/