به گزارش پایگاه خبری ربیع،مایکروسافت ساعاتی پیش بیلد آزمایشی ۱۷۶۵۰ از ویندوز ۱۰ را منتشر کرد. تغییرات رخ داده در این نسخه از تنها به رفع چند باگ و همچنین اضافه شدن دو قابلیت جدید به برنامه Windows Defender خلاصه می‌شود.

مایکروسافت چندی پیش و در بیلدهای آزمایشی از بروزرسانی Redstone 4، رابط کاربری جدیدی با عنوان  Fluent Design را برای ویندوز ۱۰ معرفی کرده بود. رفته رفته و در نسخه‌های آزمایشی مختلف شاهد گسترش این رابط کاربری به برنامه‌های گوناگون بودیم و در جدیدترین اتفاق برای این رابط کاربری، گسترش آن به برنامه Windows Defender را شاهد هستیم. علاوه بر این، برنامه Windows Defender Security Center هم اکنون در این نسخه جدید از رنگ‌های اصلی انتخاب شده توسط کاربران تبعیت می‌کند و در نوار Title Bar آن را به نمایش می‌گذارد.

build-17650-2.png - 230.70 kB

مایکروسافت همچنین در بیلد ۱۷۶۵۰ از ویندوز ۱۰، با ارتقا Windows Defender Firewall، امکان پشتیبانی آن از فرآیند‌های مبتنی بر WSL یا Windows Subsystem for Linux را هم ممکن کرده است. علاوه بر این، هم اکنون Windows Defender Firewall قابلیت نمایش اعلان‌های مربوط به فرآیندهای مبتنی بر WSL را داراست. به عنوان مثال اگر یک ابزار فعال لینوکس قصد دسترسی به یک پورت خاص را داشته باشد؛ Windows Defender Firewall قابلیت آن را دارد که این دسترسی را خیلی سریع مهیا کند. این قابلیت پیش از این برای اولین بار در بیلد ۱۷۶۲۷ به همگان معرفی شده بود.

در کنار این دو قابلیت تازه برای برنامه Windows Defender، مایکروسافت شش باگ مهم در این سیستم عامل را هم رفع کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت این دو قابلیت جدید در قالب بروزرسانی Redstone 5 که در پاییز سال جاری منتشر می‌شود در دسترس عموم کاربران ویندوز ۱۰ قرار خواهد گرفت.