به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حسن ذبیحی اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان در استان همدان شهرستان اسدآباد با حضور ۲۲۰ بوکسور از ۳۲ استان کشور در حال برگزاری است.

وی در ادامه افزود: این مسابقات در ۱۰ وزن به مدت ۵ روز برگزار می‌شود و از عصر روز جمعه ۱۸ آبان ماه آغاز و تا ۲۲ آبان ماه به طول می‌انجامد و خراسان شمالی با ۵ نماینده در ۵ وزن در این رقابت‌ها حضور دارد.

نائب رئیس هیات بوکس خراسان شمالی از رضا عباس پور در وزن ۵۰ کیلوگرم، حمیدرضا نظر زاده وزن ۵۲، مهدی فیروزه وزن ۵۷، کیوان حصاری وزن ۶۰ و علی‌اصغر کرفی در وزن ۶۳ کیلوگرم به‌عنوان ۵ نماینده استان، نام برد که به سرپرستی پویا ناوی و مربیگری حمید حصاری به این مسابقات اعزام شدند.

ذبیحی همچنین بیان کرد: از سوی فدراسیون برای هر استان سهمیه اعزام مشخص‌شده و لذا ما نمی‌توانیم بیشتر از سهمیه اعزام داشته باشیم و سهمیه خراسان شمالی نیز ۵ نفر بوده است.

وی تصریح کرد: پیش‌فاکتور رقابت‌های قهرمانی کشور رقابت‌های قهرمانی منطقه‌ای است و خراسان شمالی در منطقه ۳ کشور است و با استان‌های مازندران، سمنان، خرسان رضوی، جنوبی و گلستان هم منطقه است و کسانی که در مسابقات منطقه‌ای مقام می‌آورند به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌شوند و این مسابقات حسن ختام است که هرساله برگزار می‌شود و نفرات برتر به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت می‌شوند.

نائب رئیس هیات بوکس خراسان شمالی در خصوص شرایط آمادگی نوجوانان اعزامی بیان داشت: بوکسورهای اعزامی مسابقات انتخابی استانی برگزیده شدند و امید به مدال‌آوری داریم.

ذبیحی همچنین ادامه داد: سالن بوکس مرکز استان سالن بسیار کوچکی است و در زمان برگزاری مسابقات انتخابی نوجوانان آن‌قدر جمعیت بود که نمی‌شد نفس کشید و یکی از مشکلات اساسی هیات نبود سالن مناسب است و با توجه به مشتاقان زیاد و مستعد بوکس در استان و همچنین مقام آوری ها و کسب افتخارات در سطح کشور، امیدواریم نگاه ویژه‌ای از سوی مسئولان ذی‌ربط به بوکس شود و ازنظر فضا و سالن مناسب بوکس بی‌نیاز شویم.

وی در ادامه بالا بودن هزینه‌ها و کمبود بودجه را از دیگر مشکلات هیات بوکس استان عنوان کرد و گفت: هیات درآمدی ندارد و معمولاً اسپانسرها هم تمایلی در سرمایه‌گذاری در این رشته ندارند و این موارد شرایط را برای فعالیت و پیشرفت سخت می‌کند.

نائب رئیس هیات بوکس خراسان شمالی در خصوص برنامه‌های هیات افزود: طی جلساتی که با روسای شهرستان‌ها برگزار کردیم سعی داریم بوکس را در تمام شهرستان‌های استان همچون فاروج، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان فعال کنیم و همچنین در بحث همگانی کردن بوکس و شناساندن این ورزش به مردم، قصد داریم مسابقاتی را در پارک‌ها برگزار کنیم.

لازم به ذکر است تا به این جای مسابقات حمیدرضا نظر زاده بوکسور خوب وزن ۵۲ از استان با ۲ برد و یک باخت از دور مسابقات حذف‌شده است.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳