به گزارش پایگاه خبری ربیع، از جمله این کشورهای سودجو آمریکا است. ترامپ و قماش وی طبیعتا دچار نوعی جنون جنگ‌طلبی‌اند؛ جنونی که به مراتب خطرناک‌تر از خود جنگ است، به این دلیل که هر جنگی در نهایت ممکن است راهی برای خاتمه یافتن داشته باشد؛ اما با وجود جنون جنگ‌طلبی، هیچ وقت سایه کابوس هولناک جنگ از سر ملت‌ها و مردمان ساکن زمین، برداشته نمی‌شود و این است که جنون جنگ‌طلبی، خطرناک‌تر و آزاردهنده‌تر از خود جنگ است.

جنون جنگ‌طلبی از این جهت است که عطش قدرت آمریکا پایان ندارد. اینک نیز با اخراج یا استعفای بولتون عده‌ای خوشحالند اما اخراج یا استعفای جان بولتون اهمیت ندارد بلکه همین که ترامپ توانسته است از فردی جنگ‌طلب دل ببرد مهم است اما باز هم نباید ساده‌انگارانه نگریست. بولتون فردی جنگ‌طلب بود اما رفتنش دلیل بر حذف خشونت و جنگ از سیاست‌های امریکا نیست. بولتون قصد داشت جنگ را به ایران و خلیج فارس بکشد اما نتوانست،به عبارتی بولتون آرزو به دل ماند چرا که ایران با عقلانیت و واقع‌بینی نگریست. روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در سرمقاله روز چهارشنبه خود، میراث «جان بولتون» مشاور مستعفی امنیت ملی کاخ سفید را هرج و مرج و اختلال عملکرد توصیف کرد که هیچ‌گونه دستاورد مهمی نداشته است.

ترامپ نیز ابراز کرد: «من همچون بسیاری در دولت خود، شدیداً با بسیاری از پیشنهادهای بولتون مخالف بودم». ترامپ نیز با قدرت‌طلبی مروج هرج مرج بولتونی بود. ترامپ در سوریه، عراق، افغانستان و یمن و همچنین بالا گرفتن تنش در خلیج فارس با رویکرد بولتونی مقصر بوده است. اخراج بولتون در خوش‌بینانه‌ترین حالت خوشحال‌کننده است اما در واقع برکناری بولتون نمی‌تواند جنون جنگ‌طلبی را خاموش کند.