پیشخوان » تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1038203
دوشنبه - 21 اسفند 1402 - 14:35
به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان؛

به مهمانی خدا می رویم

بهترین ماه خداوند ،ماه بخشایش و رحمت پروردگار از راه رسید و خداوند بار دیگر رحمتش را بر ما ارزانی داشته تا بتوانیم در این ماه نفس بکشیم و از رحمت بی انتهای او سیراب گردیم. اینک وقت مهمانی خداوند فرارسیده و بندگان سراپا تقصیر با رخی شرمساز و دیدگانی گریان به مهمانی خدای متعال می‌روند تا از فضل و بخشش او روح و جان را پاک سازند. عطر ماه رمضان در تمام هستی به مشام می‌رسد و قدم در آستان این ماه می‌نهیم.

به مهمانی خدا می رویم

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بهترین ماه خداوند ،ماه بخشایش و رحمت پروردگار از راه رسید و خداوند بار دیگر رحمتش را بر ما ارزانی داشته تا بتوانیم در این ماه نفس بکشیم و از رحمت بی انتهای او سیراب گردیم. اینک وقت مهمانی خداوند فرارسیده و بندگان سراپا تقصیر با رخی شرمساز و دیدگانی گریان به مهمانی خدای متعال می‌روند تا از فضل و بخشش او روح و جان را پاک سازند. عطر ماه رمضان در تمام هستی به مشام می‌رسد و قدم در آستان این ماه می‌نهیم.

در این ماه جشن خالق برپاست همه چیز مهیای یک مهمانی پر شور و نشاط است تا به یمن این ضیافت روح، جانی دوباره پیدا کند. ضیافت رمضان با تمام ضیافت‌ها تفاوت دارد اصلاً جنس و عطر این مهمانی وصف انگیز است. در این ضیافت از خداوند سختی نمی‌بینی و با آغوش باز از تو استقبال می‌کند. حال که وارد این مهمانی شده‌ایم بر این ماه سرتاسر نور سلام می‌کنیم.

سلام ای ماه خوب خدا. سلام بر ماهی که مناجات‌های شبانه در آن حال و هوای خاصی پیدا می کند و نمازهایش رنگ دیگری به خود می‌گیرد. سلام بر ماهی که رحمت خدا واسطه نزدیکی گنهکاران به پروردگار می‌شود. سلام بر ماهی که در آن درهای بهشت باز می‌شود و درهای جهنم بسته.

سلام بر ماهی که اولش رحمت وسطش آمرزش گناهان و انتهایش آزادی از آتش جهنم است. سلام بر ماهی که شیطان در غل و زنجیر است و فرصتی است برای رهایی از وسوسه‌های اهریمن. در این ماه شب‌هایی بوجود آمده که نسیم رحمت الهی بر دیدگان بندگان می‌وزد و دلگرم مهربانی خدا می‌شویم.خداراشاکریم دوباره نگاهمان به لحظات دلنواز افطار می افتد و با چشمانی گریان رهسپار سحرگاهان می‌شویم.

چه خوب است روزه‌های ایمان و دوری از گناه را آغاز می‌کنیم و دوباره به بزمی بی ریا دعوت می‌شویم. دوباره صدای الغوث الغوث بندگان گنهکار در کوچه‌های نیایش می‌پیچد و پاسخ پر مهر خدا آنها را به وجد می‌آورد و اشک شوق بر دیدگانشان نقش می‌بندد. بهار قرآن فرصتی است برای همنشینی با خداوندی که همه از آن اوییم و غبار مادیات و دلبستگی های این دنیا بر روح و روان نشسته و کمی ما را از او دور ساخته است.

اما مبادا ناامید شوی از باران مغفرت او که در این ماه چه بر سر فقیر و چه بر سر غنی می‌بارد. اندکی مسیر برای رسیدن به خدا دشوار است، زیرا نفس به راحتی و آلودگی عادت کرده ولی می‌شود با دلی امیدوار به فیض الهی قدم برداشت. در این ماه با پرهیز از خوردن و آشامیدن و روزه زبان بر سر سفره الهی می‌نشینیم و با زمزمه آیات روح بخش قرآن کریم روح را صیقل می‌دهیم.

نجمه کریمیان