زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، وقتی یک خیابان به برند کاری تبدیل شود خیلی مشکل است که بتوان مشاغل مزاحم را ازآن جدا کرد  برای ساماندهی مشاغل شهری   همه بخش ها باید پای کار بیایند تا بتوانیم برای کیفیت بخشی به محیط زیست شهری و اجتماعی گام برداریم ، اصناف ، اداره محیط زیست، استانداری، دادگستری،جهاد کشاورزی ، راه و شهرسازی و …هر کدام سهم مهمی در ساماندهی مشاغل شهری و ممانعت از رشد کسب های مزاحم برعهده دارند اما می بینیم که همه نگاه ها به سمت شهرداری است و ما در این زمینه به تنهایی نمی توانیم کاری انجام دهیم .

در همین پیوند، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ربیع موضوع ساماندهی مشاغل شهری را یک موضوع فرا بخشی دانست و افزود:باید همه دستگاه ها و نهاد ها برای کیفیت بخشی به محیط زیست شهری و اجتماعی گام بردارند. اصناف ،اداره محیط زیست، استانداری، دادگستری،جهاد کشاورزی و غیره هر کدام سهم مهمی در ساماندهی مشاغل شهری و ممانعت از رشد کسب های مزاحم در شهربرعهده دارند اما می بینیم که بیشتر همه نگاه ها به سمت شهرداری دوخته شده است و باید گفت ما  در این زمینه به تنهایی نمی توانیم کاری انجام دهیم .

انتقال ریخته گری ها و موزائیک سازان به شهرک صنعتی بزرگ

امیر حسین ماه آور پوردر پاسخ به پرسش خبرنگارربیع مبنی بر انتقال ریخته گری ها به خارج شهر توضیح داد: طبق گزارش ها ۷۳ کارگاه ریخته گری در شهر شناسایی شده اند که باید به شهرک صنعتی بزرگ اصفهان منتقل شوند در این زمینه منتظر صدورمجوزسازمان محیط زیست هستیم تا شهرداری هم با همکاری دستگاه قضا اقدام به پلمب ریخته گری ها نماید.

وی با اشاره به اینکه بعد از ۱۶ سال ۵۰ هکتار زمین برای ساماندهی ریخته گری ها اختصاص داده شده است افزود: قراراست ۹ واحد در شهرک صنعتی بزرگ در زمین های قبلی مستقر شوند.

می خواهیم صنایع نساجی در کرد آباد و هفتون را به بیرون شهر ببریم 

وی در رابطه با ساماندهی موزائیک سازان به ربیع پاسخ داد: ۱۱۵۰ واحد موزائیک ساز که بیشتر آن ها در منطقه رهنان هستند قراراست در فاز دوم به شهرک صنعتی بزرگ منتقل شوند .

ماه آورپور توضیح داد: ما به دنبال اجرای طرحی هستیم که  دو قطعه زمین  متعلق به شهرداری یکی در منطقه جلادران ۱۵ هکتار ودیگری در منطقه حبیب آباد  ۱۴ هکتار را تغییر کاربری داده و صنایع نساجی که در کرد آباد و هفتون  وجود دارد را به این مناطق منتقل کنیم به دنبال مجوز ها برای آب ، برق و گاز در زمین های مذکور هستیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

به سرمایه گذارزمین می دهیم تا در اصفهان شهر موبایل بسازد

وی در رابطه با ساماندهی موبایل فروشان در احمد آباد و موتور فروشان در خیابان سروش به ربیع توضیح داد: وقتی یک خیابان به برند کاری تبدیل شود خیلی مشکل است که بتوان مشاغل مزاحم را ازآن جدا کرد . البته موبایل فروشان شغل مزاحم نیستند ولی به دلیل تجمع در خیابان هایی که عرض آن کم است باعث راه بندان و ترافیک می شوند .ما آماده ایم اگر سرمایه گذاری برای این موضوع پیدا شود زمینی را در شهرک شهید کشوری برای راه اندازی شهر موبایل در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم .

ماه آورپور، درباره ساماندهی پرندگان ذبحی در شهر به ربیع گفت: قصد داریم محل پرندگان ذبحی را به بیرون از شهر منتقل کنیم چرا که دارای آلودگی زیادی است اگر مشکلات حقوقی برطرف شود ۱۶ واحد در محدوده پل تمدن برای این کار ساخته شده است که همه پرنده فروشان در اطراف میدان امام علی (ع) و غیره باید به آنجا منتقل شوند.

مدرعامل ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان ، در رابطه با موتورسیکلت فروشان به این نکته اشاره کرد : زمینی ۱۳ هزار هکتاری در خیابان سروش را فراخوان جذب سرمایه گذار داده ایم تا مجموعه ای برای ساماندهی موترو فروشان احداث شود البته در این زمینه نیاز به تقویت فرهنگ شهروندی است تا مردم نیز همسو با مدیریت شهری برای کیفیت بخشی به محیط زندگی خود گام بردارند و مانع از اجرای ساماندهی مشاغل شهری نشوند.

تردد ماشین های سنگین در شهر سبب فرونشست می شود

ماه آورپور، حضور ماشین های سنگین در خیابان ها برای توزیع محصولات عمده فروشان را عاملی در از بین بردن زیر  ساخت های شهر و فرونشست دانست و افزود:اگر عمده فروشان اصفهان در این میدان مستقر شوند به راحتی می توانند محصولات خود را به سراسر کشور عرضه کنند .چرا که اصفهان در هسته مرکزی کشور بوده و دسترسی به خطوط جاده ای و ریلی راحت تر است .

وی در رابطه با راه اندازی  بازار کوثر شماره ۲ و ۱۱ گفت: بازار کوثر ۲ تا دوماه آینده بهره برداری می شود اما سوله و مراحل انجام کار در بازار کوثر ۱۱ در دست اقدام است و احتمالا تا سال ۱۴۰۳ بره برداری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره ‌‎بار با اشاره به اینکه بازارکوثرشهید کشوری نیزکه در مرحله ساخت اسکلت و نصب سقف قرار دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد افزود: دربازار کوثر ۹ نیز طرح هایی در دست انجام است به واسطه درخواست مردم قراراست علاوه بر قسمت پرورش ماهی ، فروشگاه نیز در این بازارراه اندازی شود  که تا آذر ماه امسال این طرح به اتمام می رسد.

راه اندازی ۴ بازار تخصصی میوه و تره بار دراصفهان

وی از راه اندازی بازار های تخصصی میوه و تره بار در شهر خبر داد و افزود:تا پایان آبان ماه چهار بازار تخصصی میوه و تره و بار در سپاهان شهر،عاشق آباد منطقه ۹ و شهرک شهید کشوری راه اندازی خواهیم کرد که در این بازار ها انواع میوه و صیفی جات عرضه میشود، برای راه اندازی  این بازار ها بین ۳تا ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اگر شهرداری مناطق زمین در اختیارسازمان میادین قرار دهند ما آماده راه اندازی این بازار ها در کلیه مناطق شهر اصفهان هستیم .

وی راه اندازی مجتمع سورت و بسته بندی میوه درمیدان مرکزی را عاملی برای جلوگیری از اسراف میوه عنوان کرد و افزود:متاسفانه طبق آمارهای سازمان پسماند بسیاری از پسماند های تر خانگی به میوه اختصاص دارد که ما باید برای کاهش دور ریز میوه برای خانواده ها میوه های با کیفیت با درجه بندی های خاص  درنظربگیریم، که هر شهروند بتواند بر مبنای نیاز خود این محصولات را تهیه کند.

آماده راه اندازی واحد سورت میوه درهمه بازارهای کوثر هستیم

ماه آور پور تصریح کرد: اگر سرمایه گذاران برای سورت و بسته بندی میوه وارد میدان شوند این ظرفیت در داخل همه بازارهای روز کوثر و بازار های میوه وجود دارد که میوه بسته بندی در اختیار همشهریان قرار گیرد .

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار  از اجرای ۳ طرح در میدان میوه و تره بار اصفهان هم نام برد و افزود:طرح  فاز دوم مجتمع خوار و بار ،تالار ماهی،سورت و بسته بندی میوه در مرحله نازک کاری قرار دارد و امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد. در این زمینه بایستی مجتمع های صنفی و اتحادیه خوار و بار تلاش نمایند تا مغازه هایی که در سطح شهر با ایجاد ترافیک شدید برای شهروندان مزاحمت ایجاد می کنند به مجتمع های صنفی در میدان میوه و تره بار شوند.