به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پنجمین همایش بین المللی پل که صبح امروز در محل دانشکاه امیر کبیر برگزار شد ، با اشاره به این مطلب افزود : ظرفیت استعدادهای نیروی انسانی و متخصص ما ، فراتر از میزان جذبی است که در داخل کشور داریم . برای بهره گرفتن از توان حداکثری تخصصی آنها آموزش و به روز رسانی توان علمی با توجه به استاندارهای جهانی راهگشا است .
وی با اشاره به اینکه باید ایران اسلامی را با دستان خود بسازیم افزود : در حال حاضر برخی پروژه های در دست اجرا که بعضا به دلیل مشکلات بودجه و اعتبار طولانی شده است ، در دستور کار اجرایی است که در این راستا با تلاش متخصصان ذی ربط برای یافتن الگوها و دستورالعملهایی هستیم که با استفاده از توان بخش مردمی و غیر دولتی ، این پروه ها تکمیل و بهره‌برداری شوند .
وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد : امسال تعاملات خوبی با سازمان برنامه و بودجه شده است و در نتیجه آن بودجه عمرانی را توانستیم به ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برسانیم  که بر اساس آمار ، رشد ۴۲ درصدی داشته است و امید است با الطاف الهی و با کمک از توان بخش خصوصی بتوانیم در حوزه توسعه آزادراهها و راه آهن گامهای موثری در جهت ارتقای سطح خدمات و تامین رفاه و امنیت مسافرت هموطنان داشته باشیم .
اسلامی پیشرفت پروژه ها ، اشتغال و رونق اقتصادی را در ارتباط تنگاتنگ با هم دانست و گفت : در این زمینه  نقش دانشگاهها درانطباق دادن رشته های تحصیلی با بازار کار و نیاز جامعه و همچنین تقاضای سازمانهای اجرایی و آموزش عالی متخصصان ذی ربط بسیار حائز اهمیت است .
گفتنی است در پنجمین کنفرانس بین المللی پل که صبح امروزبرگزار شد ، استفاده از مصالح و فن آوری های جدید در طراحی و ساخت پل ، پایش سلامت ، تعمیر و نگهداری پلها و ابنیه مختلف راه با حضور متخصصان از سازمانها و نهادهای اجرایی و برخی کشورهای عضو کنفرانس ،  طی رو روز و در قالب ارایه مقالات و برگزاری پنل های تخصصی بحث و تبادل نظر می شود .