به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهردار اصفهان با ذکر یا علی، دستور آغاز عملیات میدانی تجهیزات آتش‌نشانی اصفهان را صادر کرد.
به گزارش خبرنگار کیمیای وطن، بهره‌برداری از تجهیزات به‌روز آتش‌نشانی شامل نخستین نردبان بازو مفصلی ۴۴متری و ۱۵۰ ست دستگاه تنفسی آتش‌نشانی به صورت رسمی، از دیگر برنامه‌های شهرداری اصفهان در مسیر امید بود که با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و آتش‌نشانان برگزار شد.
قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان گفت: شهرداری، شورای شهر و سازمان آتش‌نشانی این اطمینان را به شهروندان می‌دهند که در صورت وقوع حادثه‌ای همه امکانات حیاتی را در اختیار شهروندان قرار خواهند داد.
قدرت‌الله نوروزی در مراسم بهره‌برداری از تجهیزات آتش‌نشانی با ابراز قدردانی در از خودگذشتگی آتش‌نشانان اظهار کرد: آتش‌نشانی شغل نیست، عشق است. آتش‌نشانان هر لحظه آماده باش هستند تا ایمنی شهر و آسایش شهروندان را تأمین کنند.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف آتش‌نشانی پیشگیری از وقوع حادثه و استانداردسازی است، افزود: با به‌روز کردن تجهیزات آتش‌نشانی و امداد و نجات می‌توانیم برای مواجه با حوادث آماده‌تر باشیم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه با تلاش مدیران شهر و همکاری مردم، سطح کیفیت خدمت‌رسانی در شهر ارتقا یافته است، گفت: ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی، ۱۵۰ دستگاه تنفسی و آماده باش ۵۰۰ نیروی عملیاتی، بخشی از امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی است.
وی اظهار کرد: مدیریت شهری از اینکه همه دستگاه‌ها خاموش و آتش‌نشانان بیکار باشند، خوشحال می‌شود؛ اما چنانچه به دلیل غفلتی حادثه‌ای رخ داد، خوشنود هستیم که ما با همه وجود و با به‌روزترین تجهیزات امدادی در خدمت شهروندان هستیم.
تجهیز ۷ ایستگاه آتش‌نشانی به دستگاه‌های هیدرولیک
از جمله تجهیزات، نردبان بازو مفصلی با قابلیت چرخش ۴۵ درجه مجهز به سنسورهای حساس حرارتی و سنسورهای دقیق الکتریکی است که می‌تواند از حوادث ثانویه که پس از حادثه اصلی امکان وقوعش است، جلوگیری کند.
محسن گلابی در مراسم بهره‌برداری از تجهیزات آتش‌نشانی اظهار کرد: در این مراسم از نردبان ۵۶ متری مخصوص ساختمان‌های بلند با آسانسور، نردبان ۴۴ متری بازو مفصلی، ۱۵۰ دستگاه تنفسی و هفت دستگاه هیدرولیک بهره‌برداری شد.
وی افزود: دستگاه‌های هیدرولیک شامل مجموعه وسایلی است که می‌توان از آنها در حوادث برای رهاسازی مصدوم یا باز کردن معابر و درها استفاده کرد. این وسایل قابلیت و قدرت زیادی دارد برای آزادسازی سرنشینانی که پس از تصادف، درون خودرو یا درون وسیله دیگری محبوس
شده‌اند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: دستگاه‌های جدید هیدرولیک نسبت به دستگاه‌های قبلی پیشرفته‌تر هستند و هفت ایستگاه از ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی به این دستگاه‌ها مجهز می‌شوند.