به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی استانداری قم سید محمد رضا هاشمی سرپرست استانداری قم در مراسم بهره برداری از شبکه فاضلاب محله ۸ مسکن مهر پردیسان که با حضور جمعی از مدیران استان برگزار شد، به مسأله کاهش نزولات آسمانی در سالهای اخیر اشاره و اظهار کرد: کشور ما با مشکل کم آبی مواجه است و لازم است تا در مصرف آب و استفاده بهینه از منابع آبی برنامه ریزی صحیح شکل گیرد.

سرپرست استانداری قم با اشاره به میزان مصرف آب در بخش های کشاورزی، خانگی و صنعت، اضافه کرد: در حال حاضر ۳ درصد آب مصرفی خانگی را می توانیم تصفیه و برای استفاده مجدد بکار بریم.

هاشمی با تأکید بر اهمیت بازیافت آب مصرفی و کاربرد های آن، ادامه داد: آب تصفیه شده از فاضلاب شهری و روستایی را می توان در بخش های صنعتی و نیز آبیاری فضای سبز استفاده نمود.

وی با بیان تلاش ها و سرمایه های صرف شده برای انتقال آب سرشاخه های دز به استان، خاطر نشان کرد: باید قدر این نعمت خداوند را بدانیم و با فرهنگ سازی صحیح و استفاده از ظرفیت های مردمی در اجرای طرح های صرفه جویی در مصرف آب، بهینه سازی روش های مصرف آب و تضفیه فاضلاب بهره بریم.

لازم به ذکر است در این مراسم، بهره برداری از شبکه فاضلاب محله ۸ مسکن مهر پردیسان با پوشش ۵۴۰۰ نفر، با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و به طول شبکه ۶۲۰۰ متر آغاز شد.

همچنین پیش از این مراسم، عملیات ارتقاء و نوسازی تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شهر قم با پوشش ۲۵۰ هزار نفر و ظرفیت ۵۲ هزار متر مکعب در شبانه روز و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی آغاز شد.