به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان، از بهره برداری دستگاه های پیشرفته اکسیژن ساز در بیمارستان شهید بهشتی کاشان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر محمدرضا شریف گفت: این دو دستگاه، با ظرفیت جداگانه ۶۰۰ لیتر در دقیقه تولید اکسیژن، دو دستگاه سیستم تولید هوای فشرده مدیکال ۲۲ کیلو واتی و دو دستگاه وکیوم که به صورت سانترال به بخش ها متصل است، می باشد.

وی افزود: برای خرید، نصب و ایجاد زیرساخت های لازم در جهت بهره برداری از این دستگاه ها حدود ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه هزینه شده است.

دکتر شریف تصریح کرد: پیش از این اکسیژن بیمارستان از طریق دستگاه اکسیژن ساز قدیم و کپسول تهیه و تامین می شد اما با راه اندازی این سیستم علاوه بر حذف حمل و نقل روزانه کپسول، فشار و خلوص اکسیژن نیز به حد مطلوب رسیده است.

وی اظهار داشت: این دستگاه ها در هر دقیقه ۱۲۰۰ لیتر اکسیژن با خلوص بالای ۹۳ درصد تولید می کند و کیفیت بالای اکسیژن تولیدشده و حفظ فشار اکسیژن در طول شبانه روز از دیگر مزایای این دستگاه بوده و آن را بر اکسیژن تامین شده از طریق کپسول متمایز و ارجح می کند.

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی کاشان، افزود: کاهش استفاده از نیروی انسانی و هزینه، صرفه جویی در زمان، تامین اکسیژن در شرایط جوی سخت، تامین اکسیژن ۹۳ درصد، تامین اکسیژن با فشارچهاربار و جلوگیری از خطر انفجار کپسول اکسیژن از دیگر مزایای این دستگاه ها می باشد.