به گزارش پایگاه خبری ربیع، حامد اخگر در گفتگو با خبرنگار ربیع گفت: تاکنون برای راه اندازی این بازار و توسعه پارک حاشیه آن بیش از پنج میلیارد تومان هزینه شده است  و قرار است بازار روز ورزنه در هفته دولت سالجاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: این بازار دارای ۹۰ غرفه، فضای سبز، آلاچیق جهت استراحت مسافران و گردشگران و یکصد و ۳۰ ظرفیت پارک خودرو می باشد و در فضایی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع واقع شده است.

** تکمیل شدن ۷۰ درصد از باغ بانوان

شهردار ورزنه در بخش دیگری از سخنانش به تکمیل شدن ۷۰ درصد از باغ بانوان این شهر اشاره و عنوان کرد: باغ بانوان ورزنه در فضایی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع واقع شده است و دارای ساختمان اداری، ف۵ضای بازی کودکان، پارک ترافیکی، سرویس بهذداشتی و فضای روباز ورزشی برای بانوان است.

وی ادامه داد: این فضای مفرح و ورزشی تا ۲۲ بهمن امسال آماده بهره برداری می شود و برای تکمیل و راه اندازی آن ۵/۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

** کاشت گیاهان دارویی در فضای شهری ورزنه

اخگر در ادامه سخنانش به توسعه ۱۰۰ درصدی فضای سبز ورزنه اشاره کرد و گفت: با توجه به اقلیم گرم و خشک ورزنه و افزایش شوری آب برای آبیاری فضای سبز شهر، اقدام به توسعه و واکاری پوشش گیاهی شهر کردیم و و در حال حاضر در فضای شهری ورزنه چمن اسپرت آفریقایی و گیاهان مقاوم به شوری همچون زیتون تلخ، سنجد، عناب، گل های نقره ای و رعنا و همچنین گیاهان دارویی همچون مریم گلی کشت می شود.

** آسفالت ۸۰۰۰ مترمربع از معابر عمومی

شهردار ورزنه با بیان اینکه امسال ۸۰۰۰ متر مربع از معابر عمومی این شهر آسفالت می شود، اظهارداشت: تاکنون ۴۰۰ تن قیر برای آسفالت و ترمیم آسفالت معابر شهری خریداری شده است و تا پایان تابستان این معابر روکش می شوند.

وی اضافه کرد: در سالجاری دو بلوار«علی اصغر» و «شهید بهشتی» هر کدام با ۵/۴ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت و ساختمان جدید شهرداری نیز تا دهه فجر تکمیل می شود و سه هزار مترمربع به فضای اداری شهرداری ورزنه افزوده می گردد.

اخگر تاکید کرد: با توجه به قدمت بسیار زیاد ساختمان فعلی شهرداری، ضروری بود ساختمان جدیدی برای شهرداری آماده سازی شود  که هم اکنون ۳۷۰۰ مترمربع زیربنا برای ساختمان جدید در نظر گرفته شده است و خاکبرداری و نقشه برداری آن کامل شده است و در ۲۲ بهمن امسال آماده و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

زهرا زرفشانی