به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، «ولی جهانی»  یکی از نیازهای اساسی هر استان را یک موزه جهت نگهداری از اشیای عتیقه در آن استان دانست و گفت: هم‌اکنون ۴۷ هزار قلم اشیای عتیقه در موزه‌های استان گیلان نگهداری می‌شود.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده با دکتر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تمهیداتی اندیشیده شده که در مرکز استان موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی شمال کشور ایجاد شود و امید می‌رود این امر به زودی تحقق یابد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، با بیان این‌که  ۳۰۰۰ اثر تاریخی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد  ۱۰۷۰ اثر ثبت ملی شده است.

این مقام مسئول، بهره‌برداری از آزمایشگاه انسان‌شناسی با اختصاص اعتبار ۲.۵ میلیارد ریالی به‌مناسبت هفته پژوهش در گیلان خبر داد و گفت: همه پژوهشگران داخلی و خارجی می‌توانند از این آزمایشگاه استفاده کنند.

جهانی یادآور شد: در آزمایشگاه انسان‌شناسی همه اسکلت‌های مکشوفه جمع‌آوری شده در استان گیلان در معرض دید پژوهشگران قرار می‌گیرد.

وی همچنین از بازسازی و مرمت قبور ۷۰۰ ساله مشکوفه آستارا، ایجاد مرکز تفریحی و گردشگری ابریشم لاهیجان، احداث موزه ابریشم لنگرود و راه‌اندازی سایت موزه مردم‌شناسی املش خبر داد و خاطرنشان کرد: با کمک فرمانداری رودسر ساختمان آموزش و پرورش این شهرستان که در میدان اصلی شهر واقع شده و یکی از بناهای تاریخی محسوب می‌شود، می‌تواند به‌عنوان موزه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/