به گزارش پایگاه خبری ربیع،بررسی بهترین پردازنده در گوشی های موبایل یک رقابت هیجان انگیز میان سه برند قدرتمند در این حوزه خواهد بود.

در سال جاری هوآوی از پردازنده کایرین ۹۸۰ به صورت رسمی رونمایی کرد و سامسونگ نیز مدتی پیش پردازنده هشت نانومتری اگزینوس ۹۸۲۰ را با معماری هشت نانومتری به عنوان قدرتمندترین محصول خود معرفی کرد. پرچمدار کمپانی کوالکام نیز هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است و باید دید اسنپدراگون ۸۱۵۰ همان اسنپدراگون ۸۵۵ خواهد بود یا کوالکام چیپست جدیدی را برای سال آینده رونمایی می کند. منحصربه فردترین پردازنده نیز مربوط به A12 اپل است که به نوعی در بنچمارک ها، قدرتمندترین چیپست موجود در بازار جهانی است.

پاسخ بسیاری از سوال ها در مورد بهترین پردازنده گوشی های موبایل پس از عرضه پرچمدار سامسونگ مشخص می شود. سامسونگ همواره پرچمدار خود را در دو نسخه با پردازنده های اگزینوس و اسنپدراگون روانه بازار فروش می کند، از این رو به راحتی می توان این دو پردازنده را با یکدیگر مقایسه کرد. سومین گزینه اما کمی خاص تر است و برای مشاهده این پردازنده باید تا زمان رونمایی از گوشی موبایل پی ۳۰ هوآوی صبر کرد. اطلاعات خاصی در مورد پردازنده کوالکام منتشر نشده و تنها این موضوع را می توان به صورت دقیق دانست که این پردازنده دارای معماری هفت نانومتری است. به همین دلیل در این مقایسه از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده شده است.

بررسی بهترین پردازنده گوشی های موبایل؛ آیا پردازنده سامسونگ ضعیف تر خواهد بود؟

بررسی بهترین پردازنده گوشی های موبایل؛ آیا پردازنده سامسونگ ضعیف تر خواهد بود؟

در ماه های اخیر اخبار جالبی در مورد بنچمارک ها منتشر شده که نشان می دهد پردازنده هفت نانومتری A12 اپل بسیار قدرتمندتر از پردازنده های گوشی های هوشمند اندرویدی است. از طرف دیگر، هوآوی نیز در بسیاری از بنچمارک ها خود را به عنوان برترین چیپست موجود حال حاضر گوشی های موبایل معرفی کرد. با این وجود سامسونگ با معرفی چیپست انحصاری خود تمام معادلات را بر هم زد. این کمپانی قدرتمند محصول خود را بر مبنای معماری هشت نانومتری و به همراه فناوری هایی که هوآوی و اپل محصولات خود را حدود دو سال پیش به آن تجهیز می کردند، روانه بازار خواهد کرد.