به گزارش پایگاه خبری ربیع،رضا رحیمی با بیان اینکه منطقه دو حدود هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت دارد، اظهار کرد: قبلا منطقه دو شامل بخشی از منطقه ۶ هم بود که خرداد ماه سال ۹۰ جداسازی صورت گرفت و چهار منطقه قم به هشت منطقه تبدیل شد.

شهردار منطقه دو قم با تاکید بر اینکه خیابان توحید مرز منطقه دو و ۶ است، گفت: جنوب خیابان توحید منطقه دو و شمال خیابان توحید جزو منطقه ۶ است و بخشی از تاسیسات زیربنایی شهر و نهادهای مهم در این منطقه هستند.

رحیمی، آمار رسمی جمعیت منطقه را بیش از ۲۰۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه اتباع جزو سرشماری محاسبه نمی‌شوند آمار خدمت‌رسانی منطقه دو بسیار بیش از ۲۰۵ هزار نفر است.

وی با تاکید بر وجود بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی در این منطقه که عمدتا ریزدانه و با تراکم بالا هستند، خاطرنشان کرد: تراکم نفر در هکتار در منطقه دو حدود ۲۰۰ نفر است که بسیار زیاد است؛ بخشی از منطقه دو در محدوده محلات شیخ‌آباد و شادقلی خان جزو سکونت‌گاه‌های غیر رسمی است که جزو محله‌های هدف برای ساماندهی و توانمندسازی است.

شهردار منطقه دو قم با بیان اینکه در سال‌های اخیر در حوزه کالبدی و ساخت و ساز نظارت ویژه‌ای صورت می‌گیرد، گفت: در سال های اخیر از روش‌های قدیمی ساخت زیاد استفاده می‌شد که با تشدید نظارت‌ها شاهد وضعیت مطلوبی هستیم.

رحیمی منطقه دو شهر قم را جزو مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر دانست و افزود: در دو سال گذشته برای توسعه منطقه کارهای خوبی با عنایت شهردار قم انجام شده که این اقدامات محدود به فعالیت‌های عمرانی نبوده است.

وی اتمام ممیزی املاک منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: شناسایی پلاک‌ها و ثبت اطلاعات آنها به خوبی صورت گرفته است.