به گزارش پایگاه خبری ربیع، آیین اختتامیه سوگواره عاشورایی بانو و عطر سیب از سری برنامه های فرهنگ سرای بانو سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در مسجد امام محمد باقر منطقه راوند برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، مدیر عامل سازمان با بیان این مطلب گفت: سوگواره عاشورایی بانو و عطر سیب که با تلاش فرهنگ سرای بانو  این سازمان ویژه بانوان برنامه ریزی شده بود، بعد از۴ روز فعالیت به کار خود پایان داد.

مرتضی والی زاده با اشاره به اینکه این سوگواره با رویکرد تبیین حضور بانوان در قیام عاشورا اجرا شد، اضافه کرد: در این سوگواره طی۴روز و در قالب همایش های”بانوی بی نشان”، “بانو و صبر”، بانو و استقامت” و همایش”بانو و ایثار” زهرا حسام محمدی استاد حوزه و دانشگاه پیرامون نقش آفرینی زنان در حادثه کربلا، ویژگی های زن عاشورایی سخن گفت.

وی تشریح کرد: در اختتامیه سوگواره و چهارمین روز این ویژه برنامه که بانوان منطقه راوند حضور داشتند، همایش بانو و ایثاردر قالب سخنرانی و اجرای تعزیه در حالی برگزار شد که به بررسی و شناخت نقش ام وهب به عنوان سمبل مادر شهید حاضر در واقعه عاشورا اختصاص یافت.

مدیر عامل سازمان با قدردانی از بانوان شرکت کننده در سوگواره عاشورایی بانو و عطر سیب و با اشاره به اینکه مؤثرترین‌ عاملی‌ که‌ در پیشرفت‌ هدف‌ امام‌ حسین(ع)‌ دخیل‌ بود، همراه‌ آوردن‌ و شرکت‌ زنان‌ در این‌ نهضت‌ عظیم‌ دینی‌ بود، یادآور شد: فرهنگ سرای بانو تلاش کرد تا با برگزاری این سوگواره فرصتی برای آشنایی با حادثه عاشورا که نقش به سزایی در حیات و رشد و گسترش اسلام داشته و نیز آشنایی با زنان به عنوان یکی از گروه های نقش آفرین در این نهضت ایجاد کند.

والی زاده با بیان اینکه سوگواره عاشورایی بانو و عطر سیب درحسینیه امام محمد باقر(ع) (بلوار نماز)، حسینیه سوریجان(میدان قاضی اسداله)، مسجد حاج محمد باقر(فین) و مسجد امام محمد باقر(منطقه راوند) برگزار شد، خاطر نشان کرد: دراین سوگواره بانوان شرکت کننده طی اجرای تعزیه گروه باب الحوائج به سرپرستی علی محمد جهانی و سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه با ابعاد حضور زنان و نقش آنان‌ در واقعه‌ عاشورا همچون نقش حضرت زینب در ماندگاری قیام عاشورا و نقش حضرت زهرا به عنوان الگوی فاطمی در ظلم ستیزی و عدالت طلبی عاشوراییان آشنا شدند.