به گزارش پایگاه خبری ربیع، یکی از مباحثی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه و تاکید قرار گرفته است بصیرت و آگاهی است حالا که در آخرین روز هفته بسیج و روز فرمان تاسیس بسیج مستضعفین توسط حضرت امام خمینی (ره) است اشاره ای به بصیرت که ویژگی اصلی بسیجیان منتظرالمهدی (عج) است خواهیم داشت.

بصیرت و آگاهی برای یک شیعه منتظر در آستانه ظهور، بسیار و مهم و بلکه واجب است. اتفاقات این چند ساله اخیر در کشور خودمان و یا در منطقه و حتی جهان، لزوم داشتن بصیرت و آگاهی را برای ما در آستانه ظهور روشن می کند.

بصیرت عبات از بینایی، عقیده قلبی، شناخت، یقین و در اصطلاح، قوه‌ای در قلب هر فرد است که به نور الهی منور و به وسیله آن حقایق آمور را درک می کند.

 

بدیهی است که یاد خدا، ارتباط با قرآن و بهره گیری از معاف آن، پیروی از اهل بیت علیهم السلام، تقوا و تفکر و تدبیر بصیرت آفرین خواهند بود.

اکنون ما درغیبت حضرت صاحب الزمان (عج) قرار داریم و با توجه به اتفاقاتی که در جهان پیرامونمان در حال روی دادن است امید آن می رود که در آستانه ظهور منجی عالم بشریت باشیم. ان شاءالله.

چه چیزی از این بالاتر و خوش تر که یک شیعه منتظر بتواند ظهور ولی عصر (عج) را درک کند. اتفاقی که اهل بیت علیهم السلام آرزوی آن را داشتند و از فراق آن حضرت می گریستند. روزی که وعده خداست و همه انبیا و اولی‌ای الهی آنرا مژده داده‌اند. چه شیعیانی که در طول حدود ۱۲ قرن سال غیبت، در آرزوی ظهور زندگی کردند و در این آرزو هم ماندند و از دنیا رفتند. چه مبارزاتی که در جهت ظهور امام عصر (عج) انجام شد و چه انسانهایی که در این راه به شهادت رسیدند ولی حکومت جهانی امام خود را درک نکردند.

اما حالا شیعیان حضرت احساس می کنند به آن روز خیلی نزدیک شده‌ایم، گویا عطر نفسهای صاحب الامر (عج) را جهان را معطر نموده است. تمام شیعیان مشتاق دیدن روی آن ماه هستند و همه آماده جانفشانی و سربازی آن حضرت می باشند. حتی غیر مسلمانان نیز در انتظار فرج از وضع نابسامان دنیای پر از ظلم و ستم هستند! اما این قیام و نهایتا پیروزی آن حضرت لوازمی دارد که اصل و راسش بصیرت شیعیان خواهدبود. چرا که در ابتدای آن قیام بزرگ، فتنه، تخریب امام زمان (عج)، ایجاد شک و تردید در درستی این راه، خرابکاری، بی تدبیری و بی بصیرتی بعضی خواص، دشمنی ها و دروغ پردازی‌های رسانه‌های جهانی بر ضد حرکت جهانی حضرت و سختی و گرفتاری های وجود دارد که فقط با بصیرت امکان رهایی از آنها خواهد بود!

بدون تردید، نظام امپریالیسم و صهیونیسم جهانی وقتی خود را در آستانه نابودی کامل می بیند حمله و هجمه خود علیه صاحب الزمان (عج) و یارانش را تا آخرین توان انجام می دهد همچنانی که با نظام اسلامی ما بیش از ۴ دهه در مخالفت و مقابله و مبارزه است؟ و برای سقوط این نظام که زمینه ساز قیام امام عصر (عج) از هیچ توطئه ای دریغ ننموده اند؟

در این شرایط باید دشمن را شناخت و از این روزها عبرت گرفت و این روزهای قبل از ظهور را تمرینی برای شناخت فتنه ها و دشمنی ها و تمرینی برای ولایت مداری و اطاعت پذیری از امام زمان (عج) قرار داد که اگر آن روز موعود برسد دیگر وقت آزمون و خطا نیست. در آن روز دشمن ذره‌ای منتظر نمی ماند و چون خود را در حال نابودی می بیند با تمام قوا حمله خواهد کرد و البته امام زمان (عج) و یارانش هم ذره‌ای به دشمن مهلت نمی دهند. در این میان وای به حال شیعیانی که دچار فتنه ها شوند و فرصت یاری امام خویش را از دست بدهند. باید فر صت را غنیمت دانست و با بالا بردن بصیرت و آگاهی، خود را برای آن حرکت عظیم جهانی به رهبری آن قطب عالم امکان، حضرت ولی عصر (عج) آماده کنیم و بدانیم که همه این فتنه ها، دروغ پردازی‌ها، تخریب ها و وارونه کردن حقایق که امروز شاهد آن هستیم به مراتب بیشتر و شدیدتر در ابتدای ظهور حضرت اتفاق خواهد افتاد و به لطف خدا با آگاهی و بصیرت مسلمانان و انسانهای منتظر نجات نقش بر آب خواهد شد.

باید به جد مراقب باشیم که از این راه باز نمانیم. انشاالله، اللهمّ عجّل لولیک الفرج