به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، منیر صادقی با اشاره به اهمیت قصه‌گویی در میان ابزارهای هنری اظهار کرد: قصه‌گویی به‌عنوان هنر نوستالژیک ابزاری است و خودآگاه در خدمت اصلاح رفتار، تحکیم بنیان خانواده، جلوگیری از گسستگی بین  نسلی، آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی و ایجاد نشاط در کودکان و نوجوانان حرکت می‌کند.

وی افزود: کانون پرورش فکری با شیوه خاص و ارزشمند در راستای روشن نگه‌داشتن چراغ قصه و قصه‌گویی و تقویت این هنر اصیل ایرانی تلاش می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی همچنین عنوان کرد: جشنواره قصه‌گویی در تمام کشور و در چهار مرحله شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری این جشنواره  در منطقه شهرستانی  و جشنواره استانی در برخی استان‌ها خبر داد.

صادقی از ورود نخبگان استانی به مرحله منطقه‌ای اطلاع داد و گفت:  افراد برتر  در مرحله استانی به مرحله کشوری و بین‌المللی راه پیدا می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت جشنواره قصه‌گویی امسال با سال‌های گذشته اظهار کرد: امسال قصه‌گویی ۹۰ ثانیه به این طرح اضافه‌شده است و در این بخش داوری از طریق سامانه در تهران انجام می‌شود.

این مدیر فرهنگی استان ادامه داد: افراد شرکت‌کننده در  بخش سنتی قصه‌گویی، قصه‌گویان در رده مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، کودکان و نوجوانان و بزرگ‌سالان ازجمله زنان و مردان هستند.

وی با تشریح بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: ۱۳۰ قصه ۹۰ ثانیه‌ای و حدود ۸۷ قصه سنتی ارائه‌شده  که ۳۰ قصه‌گو امروز در مرحله استانی به رقابت پرداختند و ۱۱ نفر در بخش‌های مختلف به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

صادقی در پایان با اشاره به برگزیدگان بخش‌های مختلف افزود: اسماعیل عسکری، افسانه رحمانی، مریم احتشام، ملیحه بیابانی و سمیه بهرامی در بخش مردان و زنان بزرگسال، امیرحسین جابری، سلما حصاری و زهرا رفیعی در بخش نوجوانان و همچنین ابوالفضل مقصودی، صغری ارحامی و بی بی آغا گلزار در بخش مادربزرگ‌ها و پدر بزرگ‌ها حائز رتبه‌های برتر شدند.

گفتنی است بیست‌ویکمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری در مرحله منطقه‌ای ۳ و ۴ آذر در استان مازندران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/