به گزارش پایگاه خبری ربیع، آئین تجلیل از برگزیدگان دانشگاه علوم پزشکی قم در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، در سالن اجتماعات دانشکده دندان پزشکی قم برگزار شد.

محمدی مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: در اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، تیم اعزامی دانشگاه علوم پزشکی قم به همدان، موفق به کسب ۱۵ مقام در رشته‌های حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، منبت و معرق، آئین سخن‌وری، ترجمه‌خوانی و مسابقات تیمی شد.

وی با اشاره به تلاش‌های تیم اعزامی در مسابقات افزود: جدیت، تلاش و پشتکار شرط اول و آخر برای کسب افتخار در سطح دانشگاه و کشور است.

در این مراسم یکی از اساتید حوزه علمیه قم نیز راه‌های رسیدن به آرامش را از دین، دانستن، باور کردن و عمل کردن دانست و گفت: بهترین کارها قرائت قرآن و نازل‌ترین ارمغان قرآن برای ما آرامش و سکون قلب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی ضمن تشویق جوانان به ازدواج، ارکان ازدواج را تشکیل خانواده، تثبیت و توسعه خانواده برشمرد و ادامه داد: تشکیل خانواده با ازدواج، تثبیت خانواده با اخلاق خوب و توسعه خانواده با فرزندآوری محقق می‌شود.

در ادامه این مراسم مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد: افرادی که به هر شیوه‌ای در فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی دانشگاه سهیم‌اند آبروی دانشگاه هستند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد طاهری اضافه کرد: ما امسال در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت در بین دانشگاه‌های کشور مقام ششم را کسب کردیم در صورتی که جایگاه قم باید مقام اول باشد امیدواریم با توجه به گستردگی جشنواره قرآن و مشارکت دانشجویان در سال آینده بتوانیم به جایگاه نخست دست یابیم.

خاطرنشان می‌شود، در این مراسم با حضور دکتر عادلی معاون آموزش و دکتر محبی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم از برگزیدگان کشوری و دانشگاهی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت در دو گروه دانشجویان و همچنین اساتید و کارکنان قدردانی شد.