به گزارش پایگاه خبری ربیع، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت روز بزرگداشت اصفهان و میلاد پیامبر اکرم (ص) از اول تا سوم آذر ماه ۷۴ عنوان برنامه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

محمد عیدی ،در جمع خبرنگاران افزود: اگر می‌خواهیم جهان‌شهر اصفهان را بیشتر مطرح کنیم این شهر باید شهروند مدار باشد و ظرفیت‌های بومی آن به امری جهانی تبدیل شود و بتواند به نیازهای شهر پاسخ فرهنگی دهد.

عیدی ادامه داد: ایجاد مشارکت بین نهادها و سازمان‌های مختلف بسیار اهمیت دارد و این سازمان‌ها باید مسئولیت جو باشند بدان معنا که هرکجا بار شهر به زمین افتاد، ورود پیدا کرده و برای رفع مشکل، مدیریت شهری را همراهی کنند.

وی گفت: باعث خرسندی است که در واقعه و رویداد فرهنگی بزرگداشت اصفهان صداوسیمای اصفهان، اداره کل حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی با رویی گشاده در کنار شهرداری اصفهان قرار گرفته‌اند.

وی از برگزاری حدود ۷۴ عنوان برنامه در بزرگداشت روز اصفهان از اول تا سوم آذرماه خبر داد و تصریح کرد: مهمترین برنامه روز بزرگداشت اصفهان با عنوان « از میدان تا میدان» برگزار می‌شود که یک سوی آن میدان امام علی (ع) و سوی دیگر آن میدان امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به اینکه  به مناسبت بزرگداشت اصفهان نشان امیرقلی امینی را اعطا خواهیم کرد و امیدواریم اصفهان شهر اعطای نشان های بین المللی شود گفت: در رویداد از «میدان تا میدان» بیش از ۶۰۰ نفر از هنرمندان و هنروران طی سه روز فعالیت خواهند داشت و در این برنامه‌ها تمام گروه‌های تئاتر خیابانی، شبیه‌خوانان و نقالان شرکت خواهند کرد همچنین بازنمایی ۴۰ بازی بومی و محلی از جمله ورزش چوگان بازتولید می شود و ۲۱ اجرای برنامه در ابعاد شهری خواهیم داشت..

عیدی با بیان اینکه تجلیل از قهرمانان پارالمپیک یکی از برنامه‌های حوزه ورزشی در ویژه برنامه‌های روز اصفهان است، گفت: تورنمت هندبال که جزئی از مزیت‌های نسبی اصفهان در حوزه ورزش است را به مناسبت بزرگداشت اصفهان برگزار خواهیم کرد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مناطق ۱۵ گانه به مناسبت بزرگداشت اصفهان ۴۰ برنامه اجرا خواهند کرد که محوریت آن‌ها بازنمایی هویت شهر در حوزه میراث ملموس و ناملموس است، گفت: در این ایام اصفهان میزبان شهرداران کلان شهرهای کشور، سفرای خارجی و برخی از میهمانان خارجی است که امیدواریم میزبانی خود را همچون گذشته به خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی اصفهان در تلاش است اول آذرماه را به عنوان روز اصفهان ثبت ملی کند که امیدواریم خبر این اتفاق به زودی منتشر شود افزود:ستاد فرهنگی نوروز را از اول اسفندماه سال جاری با همکاری سازمان های ذیربط و نهادهای مدنی تشکیل خواهیم داد.