به گزارش پایگاه خبری ربیع،حسین همتی در گفتگویی با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در همدان اظهار کرد: این جشنواره در هفت بخش برگزار شد که پنج بخش آن قبلا برگزار شده بود و برگزیدگان آن مشخص شده بودند.

وی با بیان اینکه رقابت بین افراد در بخش آوایی و تیمی در آبان‌ماه انجام شد گفت: در این ماه شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق و فینال مسابقات تیمی به رقابت پرداختند.

معاون مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در اولین روز از رقابت، مسابقات حفظ کل قرآن در بخش خانم‌ها و قرائت تحقیق خانم‌ها و آقایان به اتمام رسید و نفرات برتر انتخاب شدند افزود: فینال رقابت‌ها در مسابقات تیمی هم به اتمام رسید و برگزیدگان آن مشخص شدند که امشب در مراسم اختتامیه از آنها تقدیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رقابت حفظ کل قرآن کریم در بخش آقایان  باقی مانده که تا ظهر در سه گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار می‌شود تا نتایج مشخص شود.

همتی با اشاره به اینکه اختتامیه مسابقات در دو مرحله طی مهر و آبان در همدان برگزار شد خاطرنشان کرد: طی این دو مرحله یک‌هزار و ۲۰۰ نفر با هم رقابت کردند.

وی با بیان اینکه در مرحله پایانی در سه رشته ۷۰۰ نفر در همدان حضور یافتند گفت: امروز اجلاس معاونان فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در همدان برگزار می‌شود و تقریباً ۷۸۰ نفر مهمان در این جشنواره حضور دارند.

برگزاری ۱۱ کارگاه آموزشی قرآنی در همدان

معاون مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری ۱۱ کارگاه آموزشی در حوزه‌های مختلف قرائت، تجوید، صوت، لحن، تدبر در قرآن و … تاکید کرد: امروز نیز برگزاری این کارگاه‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سطح رقابت در این مسابقات بالا بود تصریح کرد: امسال بخش آوایی در سه مرحله برگزار شده یعنی یک مرحله دانشگاهی برگزار شد و سی‌دی‌های نفرات برتر به مرکز قرآن وزارت بهداشت ارسال و آنجا نیز داوری صورت گرفت و تقریبا ۱۴ نفر در هر رشته به مرحله کشوری راه یافتند.

همتی بیان کرد: سطح رقابت در برخی رشته‌ها مانند ترتیل بسیار بالا و در بقیه رشته‌ها نیز مطلوب بود.

وی با اشاره به وضعیت استان همدان در این مسابقات گفت: تا دو روز پیش همدان ۱۲ رتبه داشت و امروز یک نفر هم اضافه شد و تاکنون به ۱۳ نفر رسیده که احتمالا تعدادی هم تا ظهر اضافه شوند.

معاون مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با بیان اینکه ظهر امروز پایان رقابت‌هاست و ساعت ۱۸:۳۰ اختتامیه بخش آوایی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: فردا صبح تیم‌ها از دانشگاه علوم پزشکی همدان خارج خواهند شد.