به گزارش پایگاه خبری ربیع، واحد آموزش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود از برگزاری یکدوره کلاس آموزشی مدیریت بحران در منطقه خبر داد.
این دوره آموزشی به عنوان یکی از طرحهای ضروری که مهارتهای اولیه و لازم برای مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی را آموزش میدهد به همت واحد آموزش منطقه ، توسط مدرس دانشگاه و عضو تیم واکنش سریع هلال احمر کشور آقای سروش واحدیان صادقی و با حضور اکثریت همکاران در محل سالن اجتماعات منطقه برگزار گردید.
واحدیان صادقی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی در کشور خصوصا در سال جاری بیان کرد : مخاطرات طبیعی حوادث و سوانحی هستند که منشا آنها طبیعت می باشد و تهدیدی برای شهروندان ، داراییهای آنها ، و سایر امکانات موجود در جامعه قلمداد خواهند شد . وی تقسیم بندی این مخاطرات را به سه دسته با منشا زمینی مانند آتشفشان و زلزله و .. آب و هوایی مانند سیل و توفان و.. منشا زیستی مانند اپیدمی گسترده بیماریها و .. نام برد.
صادقی گفت : با توجه به قرار گرفتن کشور در مدار حوادث طبیعی باید سبک زندگمیان را برای وقوع هر حادثه ای خصوصا حوادث طبیعی آماده کنیم و با توجه به این مهم ، با رعایت اصول و ضوابط دقیق و علمی در انجام پروژه ها شاهد کاهش خسارات ، اعم از مالی و جانی بعد از حوادث طبیعی و غیر طبیعی باشیم . وی افزود : امروزه دستگاه های اجرایی از آمادگی خوبی برای مقابله با بحران برخوردار هستند اما باید هر چه بیشتر آموزشهای مربوط به راهکارهای مقابله با بحران را در بین مردم گسترش داد که این امر وظیفه دستگاه های اجرایی را در حوزه آموزش سنگین تر می سازد.
لازم به ذکر است که مباحثی مانند ،رعایت قوانین سوزاندن زباله ، اقدامات حفاظتی و مراقبتی قبل و در حین آتش سوزی در طبیعت ، اقدامات حفاظتی و مراقبتی قبل از وقوع، در زمان وقوع و بعد از وقوع زلزله ، اقدامات حفاظتی و مراقبتی قبل وقوع سیل و بعد از آن ، اقدامات حفاظتی و مراقبتی قبل وقوع رانش زمین و بعداز وقوع رانش زمین وحرکت گل و لای و….. از عمده مباحث مطرح شده در این دوره آموزشی بود.