به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از کرج، عزیزالله شهبازی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای شهر که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: شورای شهر باید حلقه واسطی میان مردم و نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: قانون اساسی به ایجاد شورا پرداخت تا نمایندگان مردم بتوانند مطالبات اقشار مردمی را پیگیری و رسیدگی کنند.

استاندار البرز بیان کرد: این استان صنایع بزرگی در خود دارد که لازم است با بهره‌گیری از ارزش افزوده این مجموعه‌ها به آبادانی شهر و جبران کمبودهای زیست محیطی بپردازیم.

وی با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهر لازم است افرادی خبره و مسلط به اوضاع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشند، ادامه داد: از مجموعه شوراها انتظار داریم با ارائه برنامه‌های دقیق به ساماندهی حوزه‌های مربوطه کمک کنند.

شهبازی ضمن اشاره به اختیارات پررنگ و فراوان شوراها، تصریح کرد: اگر اعضای شورای هر منطقه به وظایف خود اشراف داشته باشد بدون شک گره‌گشا خواهند بود.

به گفته وی اعضای شوراهای شهر موظف هستند ضعف و نارسایی‌های موجود در شهر را شناسایی و احصاء کنند.

 استاندار البرز یادآور شد: اعضای شورای شهر و شهرداری‌ها وظیفه دارند در راستای ایجاد آرامش و رشد و توسعه شهر برنامه‌ریزی دقیق و مدون داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها باید در راستای درآمدزایی چالاک باشند، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری باید با نگاهی دقیق به درآمدزایی فکر کند و در این راه گام بردارند.

 شهبازی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها انتظارات مالی خود را از دولت کاهش دهند، گفت: طبق سیاست‌گذاری‌های ملی برگزاری کارگاه آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی شهر در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقمند به شرکت در جلسات شورای شهر هستم اما هرگز نسبت به عملکرد و اقدامات این حوزه دخالتی نخواهم داشت.

انتهای پیام/و