به گزارش پایگاه خبری ربیع، اولین همایش همیاران فضای سبز شهر سمنان با حضور شهردار سمنان، اعضای شورای شهر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان و مدیران شهری در سالن وحدت سمنان برگزار شد.

شهردار سمنان با اشاره به تلاش شهرداری سمنان جهت حجم بالا و با کیفیت فضای سبز در شهر سمنان گفت: همکاران ما در سازمان سیما، منظر و فضای سبز تلاش های خوبی را در این زمینه داشتند و موضوعاتی همچون شناخت گونه گیاهی و تنوع آن متناسب با آب و هوای سمنان همراه با زیبا سازی به خوبی پرداخته شده است.

دکتر سید محمد ناظم رضوی تصریح کرد: کاشت، نگهداری و مراقبت از فضای سبز نیاز به فرهنگ سازی و آموزش دارد و هیچ گروهی مستعد تر از کودکان و دانش آموزان برای اشاعه ی این فرهنگ در خانواده و اجتماع نیست.

وی با اشاره به برنامه های شهرداری سمنان در نوروز ۹۸ برای کودکان اظهارداشت: سمنان در نوروز امسال به عنوان « شهر دوستدار کودک» معرفی خواهد شد و برنامه های متنوع و ویژه ای را در این ایام تدارک دیدیم.

شهردار سمنان در پایان با بیان اینکه سمنان در بحث دوستدار کودک در کشور پیشتاز خواهد بود، افزود: در این طرح از ظرفیت های آموزش و پرورش و دیگر ارگان ها استفاده خواهیم کرد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز در این مراسم با اشاره به طرح همیاران فضای سبز، گفت: این سازمان آموزش های پراکنده ای را برای دانش آموزان و کودکان داشت که تصمیم گرفتیم جهت انسجام این آموزش ها به سراغ فعالیت های تشکیلاتی برویم که در اولین گام همایش همیاران فضای سبز با حضور دانش آموزان مدارس سمنان برگزار و همچنان ادامه خواهد داشت.

محمد قاسمی افزود: در طرح همیاران فضای سبز فضایی در پارک ۱۷ شهریور در نظر گرفته شده است که دانش آموزان و کودکان با گونه های مختلف گیاهی و روش های کشت، مراقبت و رسیدگی به آنها آشنا می شوند و بعد از آموزش های لازم، به عنوان همیاران فضای سبز معرفی می گردند.

وی در ادامه به اشاره به ظرفیت همیاران فضای سبز گفت: با استفاده از این ظرفیت قطعا تاثیرگذاری مناسبی در خانواده و اجتماع خواهیم داشت.

در ادامه مراسم مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان ضمن تشکر از برگزاری مراسم همیاران فضای سبز توسط شهرداری سمنان، گفت: در شهر سمنان بیش از ۳۷ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند که ما آمادگی همکاری کامل را با شهرداری سمنان در قالب تفاهم نامه ای داریم.

فیض اله خلیلی اظهار داشت: فرهنگ سازی از طریق دانش آموزان ظرفیت بسیار خوبی که تاثیرات فوق العاده ای را دارد و این موضوع را در بحث همیاران پلیس و همیاران صرفه جویی آب تجربه کرده ایم.

شایان ذکر است در پایان مراسم دانش آموزان با حضور در گلخانه ی پارک ۱۷ شهریور با گونه های مختلف گیاهی آشنا و کاشت گلدان های خانگی را آموزش دیدند.