به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان از آغاز نخستین رویداد هم‎اندیشی در عرصه بیمه سلامت در سطح ملی از ۱۵ آذرماه جاری خبر داد و گفت: ۱۵ دی‎ماه امسال آخرین مهلت برای ثبت ایده‎ها است.

سیدمحمد حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که با موضوع نخستین رویداد هم‎اندیشی در عرصه بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیش از ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‎شود.

وی از برگزاری نخستین رویداد هم‎اندیشی در عرصه بیمه سلامت در سطح کشور خبر داد و گفت: این رویداد هم‎اندیشی از ۱۵ آذرماه جاری آغاز شده و تا ۱۵ دی‎ماه امسال ادامه دارد.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان بیان کرد: تعداد زیادی بیمه شده در سطح کشور و استان ظرفیتی بالقوه و بالفعل محسوب می‎شود و باید برای رفع خلأها و نواقص تلاش کنیم و راهکارهایی در این استا اندیشیده شود که برگزاری رویداد هم‎اندیشی به این مهم کمک می‎کند.

حسینی با بیان اینکه نخستین رویداد هم‎اندیشی در عرصه بیمه سلامت برای مشارکت در ایده‎های نو است، افزود: علاقه‎مندان می‎توانند ایده‎های خود را در سایت www.shareidea.ihio.gov.ir ثبت کنند، این رویداد هم‎اندیشی یک مسابقه علمی است و در پایان افراد دارای ایده‎های برتر تجلیل می‎شوند.

وی یادآور شد: در نخستین رویداد هم‎اندیشی در عرصه بیمه سلامت پیشنهادات و ایده‎‎ها در محورهای مختلف اعم از آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، پوشش بیمه‎ای، قوانین، مقررات و فرایندها، کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت، مدیریت منابع، مصارف و سرمایه‎ انسانی و نظارت بر خدمات بیمه سلامت از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های کشور، کارکنان و بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت ایران، پزشکان و متخصصان، کارکنان مراکز تشخیصی و درمانی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت جمع‎آوری می‎شود.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان؛ ارائه بهترین راهکار برای جلوگیری از هم‎پوشانی بیمه‎ای بیمه‎شدگان، ارائه بهترین مدل برای ترویج فرهنگ بیمه سلامت در کشور، ارائه بهترین راهکار برای تجمیع سازمان‎های بیمه‎گر پایه، طراحی روش‎های نوین برای شفاف‎سازی هزینه‎کرد مردم و جلوگیری از تخلفات احتمالی پزشکان طرف قرارداد،اندیشیدن راهکاری برای حذف دفترچه بیمه سلامت را از دیگر محورهای رویداد هم‎اندیشی عرصه بیمه سلامت برشمرد.

حسینی ادامه داد: در این رویداد هم‎اندیشی موضوعات دیگر اعم از طراحی نظام جذب و بکارگیری نخبگان و معتمدین عرصه سلامت، جلوگیری از تقاضاهای القایی، روش‎های جذب منابع درآمدی پایدار برای سازمان بیمه سلامت، رعایت عدالت در پرداخت حق بیمه توسط بیمه‎شدگان، ارائه راهکارهای نوین برای نظارت موثر بر مراکز طرف‎قرارداد مورد توجه قرار می‎گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد نخستین رویداد هم‎اندیشی در عرصه بیمه سلامت منجر به دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشت و درمان شود و کیفیت خدمات درمانی به بیمه‎شدگان در مراکز مختلف نیز ارتقاء یابد.