به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از اسفراین،  مراسم جزء خوانی قرآن کریم با حضور امام‌جمعه، فرماندار و اقشار مختلف مردم مؤمن و متدین روزه‌دار اسفراین در محل مسجد اعظم امام خمینی (ره) همه‌روزه از ساعت ۱۷ در حال برگزاری است.

این مراسم معنوی که به‌منظور استفاده هرچه بیشتر از فیوضات و برکات معنوی ماه مبارک رمضان در حال انجام است از ابتدای ماه مبارک رمضان به مدت ۱۰ روز از شبکه استانی شبکه اترک به‌صورت زنده پخش می‌شود.

امام‌جمعه اسفراین در حاشیه برگزاری این مراسم معنوی گفت: مقام معظم رهبری در سفری که به شهرستان اسفراین داشتند با توجه به سوابقی این شهرستان عنوان شهر دارالقرآن را هدیه به این شهر کردند.

وی افزود: با توجه به عنایت مقام معظم رهبری، برای اولین بار این مراسم معنوی با حضور اقشار مختلف مردم مؤمن و متدین اسفراین از ساعت ۱۷ همه‌روزه در حال برگزاری است که به‌صورت زنده از شبکه استانی اترک پخش می‌شود.

فرماندار اسفراین هم گفت: حقیقتاً جامعه قرآنی اسفراین فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح شهرستان دارند اما این فعالیت‌ها به‌صورت پراکنده و جزیره‌ای بوده که از مسؤولین ذی‌ربط تقاضا کردیم تا مراسمات محوری را در سطح شهرستان تدارک ببینند که درخور نام شهرستان دارالقرآن باشد.

طاهر رستمی ادامه داد: برنامه محفل ترتیل و جزء خوانی قرآن کریم با حضور اقشار مختلف مردم برای نخستین بار به صورت منسجم شکل گرفت و این برنامه نشان می‌دهد که می‌توان کارهای بیشتری را انجام داد و در شهرستان همایش‌ها و مراسمات قرآنی گسترده‌ای را برگزار کرد.

انتهای پیام/