فاطمه براتی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری سوگواره احلی من العسل در ۴۰۰ شهر کشور خبر داد.

میکائیل باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ربیع با اشاره به برگزاری سوگواره احلی من العسل اظهار کرد: این سوگواره یازدهم است که برای نوجوانانی که در رده سنی حضرت قاسم هستند، برگزار شد.

وی ادامه داد: قبل از اپیدمی کرونا تنها در روز ششم محرم هیئت‌های مذهبی در مدارس، مساجد و در بقاع متبرکه و در نقاط مرکزی شهر و استان‌ها عزاداری می‌کردند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در زمان کرونا فعالیت در فضای مجازی آغاز و این سوگواره در دو بخش برگزار شد، پویش از روز ششم محرم آغاز و تا اربعین ادامه دارد.

وی افزود: دانش‌آموزان در سراسر کشور می‌توانند برای پویش در قالب‌های مختلف آثار را خود ارسال کنند و در اپلیکیشن شاد رویداد نیز قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: پس از محرم و صفر به افراد برگزیده در پویش جوایز اهدا خواهد شد.

باقری خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته که ایام عزاداری امام حسین در سال تحصیلی بود در مدارس سوگواره احلی من العسل برگزار می‌شد با توجه به اینکه ایام محرم در فصل تابستان قرار دارد، سال ۱۴۰۲ در ۳۶۰ شهر برگزار و امسال در ۴۰۰ شهر برگزار شد.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ستاد برگزاری احلی من العسل متشکل از دستگاه‌های فرهنگی کشور است که در برگزاری این سوگواره همکاری داشتند.

فاطمه براتی