به گزارش پایگاه خبری ربیع،  رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: دوره ۶روزه آموزشی مقدماتی آتش نشانی و اطفاء حریق و کمک های اولیه با حضور نزدیک به ۶۰ نفر از خبرنگاران و مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرائی سمنان در سالن کنفرانس جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

سعید اسمعیل پور با اشاره به نیاز تک تک افراد جامعه به یادگیری مفاهیم ایمنی و آشنائی با خطرات و نحوه برخورد در هنگام مواجه با آن گفت: با پیگیری و هماهنگی های بعمل آمده توسط روابط عمومی دو دستگاه آتش نشانی و هلال احمر و در راستای تفاهم و همکاری این دو نهاد جهت ارتقای سطح فرهنگ ایمنی و آموزش به شهروندان این دوره آموزشی برگزار شد.

وی در ادامه اظهار داشت: مهمترین بحث مطرح شده در این دوره آموزشی در بحث آتش نشانی تدریس مبانی اولیه آتش نشانی و کار با خاموش کننده های دستی بوده که به صورت تئوری و عملی برای شرکت کنندگان در دوره در حال برگزاری است.

وی در پایان یادآور شد: این دوره به همت سازمان آتش نشانی و جمعیت هلال احمر استان به مدت ۶ روز و بصورت تئوری و عملی برگزار و در پایان به شرکت کنندگان در این دوره گواهینامه پایان دوره آموزشی اعطا خواهد شد.