به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازسازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، ویژه‌برنامه”در صحبت قرآن” همراه با معراج‌نامه‌خوانی مرشد قاسم هاشمی و تلاوت و تدبر در آیات قرآن کریم توسط روح‌اله قوام‌نیا قاری بین‌المللی قرآن و تقدیر از استاد مهدی حمیدی مدیحه‌سرای پیشکسوت با حضور شهردار اصفهان و رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان در باغ غدیر برگزار شد.

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز رضایت از برگزاری ویژه‌برنامه “در صحبت قرآن” اظهار داشت: همین که بتوانیم در ایام ماه مبارک رمضان، آیات قرآن کریم را با زبان دیگری برای شهروندان و به‌خصوص جوانان تبیین کنیم، بسیار قابل‌تقدیر است.
فریده روشن افزود: تلاوت قرآن توسط قاری بین‌المللی این برنامه و همچنین معراج‌نامه‌خوانی مرشد و مدیحه‌سرایی استاد حمیدی بسیار دلنشین بود که با وجود ناآرام بودن وضعیت هوا، با استقبال خوبی از سوی شهروندان در باغ غدیر مواجه شد.
او ادامه داد: امروزه واقعاً لازم است برنامه‌های قرآنی و ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان متناسب با ذائقه جوانان برگزار شود و به نظر من ویژه‌برنامه در صحبت قرآن، متفاوت از برنامه‌های معمول قرآن‌خوانی برگزار شد.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر این دست برنامه‌ها متناسب با نیاز و ذائقه مردم برنامه‌ریزی و برگزار شود، تأثیرگذاری بیشتری نیز خواهد داشت، گفت: به مسئولان برگزاری این ویژه‌برنامه هم توصیه کردم تلاش کنند چنین برنامه‌هایی که محتوای بسیار خوبی دارد و متناسب با ذائقه جوان امروز است، در تمام مناطق شهر اصفهان برگزار شود. در سایر کشورهای مسلمان برنامه‌های متنوعی از افطار تا سحر برای شهروندان برگزار می‌شود و ویژه‌برنامه در صحبت قرآن نیز در عین اینکه شأن ماه مبارک رمضان را حفظ کرده و متناسب با این ماه، معراج‌ پیامبر اکرم (ص) به عنوان موضوع آن انتخاب شده بود می‌تواند در جذب نسل جوان به تدبر در قرآن بسیار موثر باشد و امیدوارم این برنامه در سایر مناطق شهر اصفهان نیز برگزار شود تا شهروندان از آن بهره ببرند.
فریده روشن با توصیه به برگزاری این دست برنامه‌ها متناسب با مناسبت‌های مذهبی گوناگون بیان داشت: برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها فرصت خوبی است تا اساتید خبره‌ای که در زمینه تبیین آیات قرآن تلاش‌های ارزنده‌ای انجام داده‌اند، به مردم معرفی و از آنها تقدیر شود.
او با اشاره به اهمیت تدبر در آیات قرآن کریم در کنار برپایی مجالس روخوانی قرآن تصریح کرد: ابتدا باید این نیاز را در جوانان به وجود بیاوریم تا بتوانیم با دلیل و برهان و متناسب با ذائقه آنها، مفاهیم قرآن کریم را برای نسل جدید تبیین کنیم. متأسفانه برخی اوقات به‌گونه‌ای عمل شده که تلاوت قرآن مجالس عزاداری را به ذهن متبادر می‌کند، اما می‌توان با برگزاری چنین برنامه‌هایی به جذب شهروندان و جوانان کمک کرد و ویژه‌برنامه در صحبت قرآن نیز متفاوت با برنامه‌هایی بود که در گذشته برگزار می‌شد.
رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان درباره برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در برگزاری این برنامه‌ها باید دو بُعد محتوا و نحوه ارائه توجه کرد. بالطبع محتوای برنامه‌های ماه مبارک رمضان مفاهیم دینی و مذهبی است اما نحوه ارائه این مفاهیم بسیار مهم است و امیدوارم با ابتکار و خلاقیتی که به‌کار برده می‌شود، بتوان به بعضی جوانان که شاید راه را اشتباه می‌روند کمک کرده و آنها را جذب کرد.