به گزارش پایگاه خبری ربیع، به گزارش روز دوشنبه از سفارت ایران در پاریس، در این مراسم که با حضور انبوه دوستداران انقلاب اسلامی از ایران، فرانسه، لبنان، عراق، افغانستان، مغرب، الجزایر و چندین کشور آفریقایی برگزار شد، ابوالقاسم دلفی سفیر ایران در فرانسه، حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام مکی رئیس مرکز اسلامی فرانسه و همچنین نماینده انجمن الغدیر (لبنانی های مقیم فرانسه) سخنرانی کردند. همچنین دانش آموزان مدرسه سعدی و گروه پیشاهنگان المنتظر به اجرای سرودهای انقلابی پرداختند.
سفیر ایران در فرانسه در این مراسم با اشاره به حضور تاریخی امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد:این منطقه به صفحه ای ماندگار در تاریخ مناسبات ایران و فرانسه بعد از پیروزی انقلاب تبدیل شده است. انقلابی که درطول چهار دهه گذشته شاهد فراز و نشیب های متعدد و طولانی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی ایران و اشکال مختلفی از جنگ تحمیلی گرفته تا تحریم های ظالمانه اقتصادی و سنگ اندازی های مختلف بوده است که همگی این مسایل به یمن رهبری امام خمینی، مقاومت اقتصادی وتلاش و فداکاری مردم ایران و در سالهای اخیر با راهنمایی ها و ارشادات خردامندانه و موثر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به اهداف خود نرسیده اند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با اشاره به صبر و باور واقعی به قدرت الهی به عنوان دو ویژگی بزرگ امام خمینی یادآور شد که وظیفه ما در قبال این دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی حفظ آنان و ادامه آن است .
وی افزود :’وظیفه قرانی و دینی ما است که براساس آموزه های اسلام و تفکر اهل بیت (ع) به یاری دین خدا برخیزیم. رمز پیروزی امروز، پیروی از اندیشه های امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای است.
حجت الاسلام و المسلمین مکی، رئیس مرکز اسلامی فرانسه نیز در سخنرانی خود، امام خمینی را شخصیتی با ابعاد گوناگون و در اوج، در زمینه های اخلاقی، علمی وتقوا دانست که ویژگی های بی نظیرش باعث شده بود شخصیتی بزرگ همچون’آیت الله شهیدمحمد باقرصدر’، امام خمینی را محقق کننده تمام آرزوهای پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) بداند و این نشان دهنده عظمت شخصیت امام خمینی و عمق روح و مقام معنوی وی و حقیقتی انکار ناپذیر می باشد.
نماینده جمعیت الغدیر در این مراسم نیز سخن گفتن از عظمت امام خمینی را کار دشواری دانست که در فرصت های اندک نمی توان از عهده آن بر آمد.
وی گفت: امام خمینی (ره) معتقد بود تقوی مخصوص علما و دانشمندان و روحانیون نیست و همه باید تقوی پیشه کنند.لذا برای او فرقی نمی کرد و در هنگام سخن گفتن با روسای جمهوری، با دیپلمات ها و حتی با افراد عادی همواره به تقوای الهی توصیه می کرد و می گفت: ‘عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید’. و اگر ما همین کلام امام را الگوی خود قرار دهیم بسیاری از این مسیر را به موفقیت پیموده ایم.

انتهای پیام /ایرنا