به گزارش پایگاه خبری ربیع، سومین جلسه بانوان خیراندیش انجمن خیریه بهداشتی و درمانی حضرت ابوالفضل (ع) سه شنبه ۹۷/۱۱/۲ ساعت ۸/۳۰ صبح با حضور سرکار خانم دکتر زهره لطیفی روان شناس و عضو هیات علمی و مدیرگروه روان شناسی دانشگاه پیام نور اصفهان، با موضوع زندگی ثمربخش در محل خیریه تشکیل گردید. گفتنی است دکتر لطیفی برای بررسی  این موضوع ابتدا از حاضران خواستند که سی دی زندگی خود را ترسیم نمایند و پس از  آن سوالات زیر را مطرح نمودند:

-اولویت های زندگی خود را مشخص نمایید؟

– سهم هر عامل در زندگی شما  چقدر می باشد؟

– چه عواملی دیگری در زندگی شما هستند که می توانند بر شادمانی و رضایت زندگی شما تاثیرگذار می باشند و مورد غفلت قرار گرفته اند؟

– آیا به تمام ابعاد زندگی خود توجه کرده اید؟

– آیا از زندگی خود راضی هستید؟

– چقدر؟

– از کدام جنبه ها راضی هستید؟

– از کدام جنبه ها راضی نیستید؟

چرا؟

آیا زندگی من ثمربخش برای خود و اثربخش برای دیگران هست؟

در چه حوزه هایی؟

کی؟

کجا؟

واقعا؟

در ارزیابی خودم خرده گیری یا مبالغه نکرده ام؟

در پایان دکتر لطیفی  سه مورد از ۱۶ حیطه از جنبه های مختلف زندگی از جمله سلامت، احترام به خویشتن یا عزت نفس، اهداف و ارزشهای زندگی معنوی را بیان  و توضیحاتی را ارائه نمودند.

قابل ذکر است انجمن خیریه بهداشتی و درمانی  حضرت ابوالفضل (ع) زمانی پا به عرصه فعالیت گذاشت که بیماران نارسائی مزمن کلیوی به دلیل مشکلات خاص این بیماری  شدیدا به حمایت و پشتیبانی نیاز داشتند و  زمینه برای سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب از این بیماران تحت عناوین مختلف فراهم آمده بود و هر روز خبری جدید از اینگونه سوء استفاده‌ها منتشر می شد .

در این میان جمعی از خیرین و نیک اندیشان اصفهانی با تکیه بر فرهنگ ایثارگری و احسان که برخاسته از فرهنگ مولایشان حضرت قمر بنی هاشم (ع) بود ، بنیان یک خیریه با نام نامی حضرت ابوالفضل (ع) را بنا نهادند و در طول سالیان گذشته خلاء بزرگی از مسایل بیماران به ویژه بیماران نیازمند قلبی و کلیوی را مرتفع ساختند.

در سال ۱۳۶۷ اولین جلسه هیئت مؤسس خیریه با حضور آقایان حاج احمد فامیل دردشتی، مرحوم حاج سید صادق طباطبایی، حاج اصغر کلاهدوزان و مرحوم مهندس حاج حسین سیگاری در سرای مخلص واقع در میدان امام اصفهان تشکیل گردید.

در سال ۱۳۶۹ اولین جلسه ی هیئت امنا در منزل نیکوکار محترم جناب آقای حاج حسین سیلانی با تعداد ۶۳ نفر عضو و به ریاست حضرت آیت الله حاج سید حسن فقیه امامی برگزار شد.

در سال ۱۳۷۰نیز با پذیرش بیماران دیالیزی دراتاقی به ابعاد ۵ ×۳ متر مربع در آزمایشگاه مهدیه واقع در خیابان احمدآباد فعالیت خیریه آغاز گردیدولی به علت کمبود فضای فیزیکی یک باب ساختمان در دو طبقه با متراژی حدود ۲۰۵ مترمربع زمین واقع در خیابان حافظ چهارراه کرمانی به صورت حبه‌ای خریداری تا ارائه خدمات به بیماران نیازمند در شرایط مناسب تری دنبال گردد.

 در سال ۱۳۸۳ با توجه به افزایش بیماران و کمبود فضای فیزیکی جهت تسهیل در ارائه خدمات ، ملکی با متراژ ۳۵۰ مترمربع در زمین و ۲۶۵ متر زیر بنا واقع در خیابان هاتف اصفهان خریداری گردید و انجمن فعالیتهای خود را در سطح گسترده تری ادامه داد.

در سال ۱۳۸۸ نیز در آستانه عید غدیرخم با افزایش تقاضا و حجم مراجعین در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به بیماران تحت پوشش که بیش از ۶۰۰۰ نفر بودندساختمانی به مساحت ۱۳۰۶ مترمربع زیربنا و ۴۲۸ مترمربع زمین در چهار طبقه با اهدای یک  زمین واقع در خیابان استانداری توسط مرحوم حاج عباس صدر عاملی و جمعی دیگر از خیرین در ساخت و احداث  ایجاد گردید. و تا کنون ادمه دارد…

آدرس دفتر مرکزی انجمن خیریه بهداشتی و درمانی حضرت ابوالفضل(علیه السلام):

اصفهان – خیابان استانداری – روبه روی گذر پشت مطبخ

کدپستی:۸۱۴۵۸۵۳۹۳۳

پست الکترونیک:  info@abolfazl-charity.org

فاکس :۰۳۱۳۲۲۲۰۶۶۲

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۲۳۴۸۷۲

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۲۳۴۸۷۳

 شماره تماس روابط عمومی: ۰۳۱۳۲۲۲۰۲۲۵

ساعات کاری: شنبه الی چهارشنبه  ۷:۳۰ الی ۱۴:۳۰ ، پنجشنبه ۷:۳۰ الی ۱۳