به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر محمود شبستری در خصوص برگزاری دومین کنگره بین المللی پزشکان قلب ایران و اروپا اظهار کرد: امسال این کنگره با حضور ۷۰۰ شرکت‌کننده شامل ۵۰۰ فوق تخصص، متخصص و جراح قلب و همچنین ۲۰۰ پرستار مرتبط با بیماری‌های قلبی برگزار می‌شود.

شبستری تصریح کرد: دومین همکاری علمی ایران و انجمن های اروپایی در مشهد و با حضور جمعی از پزشکان متخصص و  وفوق تخصص داخلی و خارجی تا ۱۴ تا ۱۷ آذر ماه در بیمارستان رضوی برگزار می گردد.

دومین کنگره بین المللی دبیر علمی این کنگره افزود: جدیدترین نوآوری ها و روش های تشخیصی و درمانی را پیرامون بیماری های مادرزادی، بیماری های مزمن عروق کرونر و ساختمان و دریچه قلب به اشتراک خواهند گذاشت.

وی عنوان کرد:  در این کنگره حدود ۳۵ میهمان برجسته خارجی حضور خواهند داشتند، حضور این چهره‌های برجسته علمی در موجب اعتلای علمی منطقه و کشور می شود.

شبستری اظهار کرد: این کنگره با هدف ارائه آخرین تکنولوژی‌ها و روش‌های درمانی موجود در سطح دنیا، تبادلات علمی و معرفی توانمندی‌های کشور برگزار می‌شود و مشهد محل انتشار این دستآوردهای علمی خواهد بود.

در ادامه مدیر عامل بیمارستان رضوی گفت: در این کنگره از ۲۰ کشور اروپایی و آسیایی و نزدیک به ۳۵ مهمان خارجی حضور خواهند داشت که تازه‌ترین نوآوری‌ها و روش‌های کم تهاجمی در درمان بیماری‌های مادرزادی، ساختمانی و دریچه‌ای قلب و درمان بیماری‌های مزمن عروق کرونر قلب را به اشتراک می‌گذارند

رضا سعیدی تصریح کرد: حدود ۱۰۰ مهمان از انجمن‌ها و مراکز علمی کشور از جمله انجمن قلب ایران در این کنگره حضور دارند که به طور عملی روند انجام کار را آموزش می‌دهند.

وی بیان کرد: در این کنفرانس علاوه بر مباحث علمی و آموزشی، کارگاه‌های ویژه‌ای نیز برگزار می‌شود که معطوف به آموزش روش‌های تصویربرداری، نوآوری‌های دارویی و نیز مراقبت‌های پرستاری می‌شود.