به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران، آیین گشایش نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد محمّدحیدری در گالری شماره ۱ و رونمایی از دو کتاب «شرح آرزومندی» و «از نیستان ۲» جمعه ۲۲ تیرماه ساعت ۱۸ در سالن همایش فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود.

در این نمایشگاه ۴۰ اثرخوشنویسی شکسته نستعلیق استاد محمّد حیدری که در دو دهه اخیر به رشته تحریر درآمده‎اند، در معرض دید علاقمندان قرار می‎گیرد.

همچنین در این مراسم که با مشارکت بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران برگزار خواهد شد از ۲ کتاب «شرح آرزومندی» (گزیده‎ای از کلام ارجمند پنج سخن‌سرای نامی ایران: خیام نیشابوری، شمس تبریزی، مولوی بلخی، سعدی شیرازی وحافظ شیرازی) و «از نیستان ۲» (جایگاه کشیده‎ها در چلیپانویسی خط شکسته نستعلیق) رونمایی می‎شود. این کتاب‎ها توسط انتشارات «کرشمه نگار» و با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران منتشر شده‎اند.

محمّد حیدری مولف کتاب‎هایی همچون «سواران آفتاب»، «فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر»، «مادر»، «ساغر و سامان»، «مشعله خاوری»، «از نیستان»، «چارانه‎های خیام» است. وی تا کنون در نمایشگاه‎های متعدد داخلی و خارجی شرکت کرده است. همچنین آموزش خوشنویسی در ایران و دیگر کشورها از جمله فعالیت‎های این استاد مسلم خوشنویسی است.
گفتنی است این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۹ تیرماه در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران بر پاست. علاقمندان می‌‎توانند در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۱ به گالری شماره ۱ فرهنگسرا مراجعه کنند.

انتهای پیام/