به گزارش پایگاه خبری ربیع، دبیر سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در نشست خود با خبرنگاران با اشاره به سابقه ۱۵ سال فعالیت خود در جشنواره، تغییر و تحول در مدیریت شهری اصفهان به عنوان ستون برگزاری جشنواره را عامل وقفه‌ای در روند جشنواره دانست و تلاش ویژه مجموعه فعلی مدیریت شهری را مؤثر در برگزاری سی‌ویکمین جشنواره در اصفهان عنوان کرد.
علیرضا رضاداد، دبیر سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، برگزاری ۱۰۰ سانس زنده را نشانه زنده بودن شهر و استقبال مردم بیان کرد و با اشاره به فعالیت مستمر از پایان جشنواره گذشته تا به امروز، از حمایت‌های سازمان‌های سینمایی و شهرداری اصفهان در برپایی جشنواره امسال سخن راند و افزود: پایدارشدن جشنواره در اصفهان می‌تواند در آینده جشنواره تأثیرگذار باشد.
رضاداد، رونمایی از کتاب ۳۰ سال جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در آیین افتتاحیه را به منظور گرامیداشت یاد فعالان این عرصه عنوان کرد.
وی در ادامه، مکان‌های پخش فیلم‌ها را پردیس سینمایی چهارباغ، سینما فلسطین و سیتی سنتر اعلام کرد و افزود: رقابت در دو بخش اصلی سینمای ایران و بین‌المللی است که فیلم‌های سینمایی کوتاه در ایران، فیلم سینمایی بلند، انیمیشن و نمایشگاه ویژه در بخش بین‌المللی به صورت غیر رقابتی است.
وی گفت: از ۳۷۸ اثر ارسالی، ۲۸۲ اثر واجد شرایط بودند که ۴۵ فیلم در بخش بین‌الملل، ۱۵ فیلم در بخش سینمایی، ۵ فیلم پویانمایی، ۷ فیلم پویانمایی کوتاه و فیلم داستانی کوتاه ارائه می‌شوند. از ایران نیز ۳ فیلم بلند سینمایی،۳ فیلم بلند پویانمایی و ۳ فیلم کوتاه پویانمایی عرضه می‌شوند. همچنین، در بخش رقابتی، ۸۶ اثر و در بخش غیر رقابتی ۳۲ اثر از ۳۲ فیلم‌ساز اصفهانی حضور دارند.
وی یادآور شد: در هیئت داوران، ۵ نفر از افراد با سابقه حضور دارند، ۳ داور از اصفهان و ۱۱ داور از ۷ کشور دیگر، داوری فیلم‌های جشنواره را انجام می‌دهند.
رضاداد، استفاده از ظرفیت اصفهان برای دوبله فیلم‌ها را در راستای عدالت اجتماعی دانست و در ادامه از حذف بخش فیلم‌نامه نویسی در جشنواره امسال خبر داد.
وی با اشاره به اهمیت فیلم‌نامه نویسی، آن را از نقاط ضعف سینمای کودک دانست و افزود: اصرار من برای ورود فیلم‌نامه‌های سال گذشته به چرخه تولید است. همچنین، طراحی استندآپ‌های فیلم‌نامه نویسی به عنوان رویدادی، وارد مسابقه فیلم‌نامه نویسی می‌شود و تلاش می‌کنیم تا استندآپ سینمایی در اصفهان شکل بگیرد.