به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، محمد صمدی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: برای برپایی نمایشگاه در کشور ترکمنستان مجوز را از سازمان توسعه و تجارت اخذ کنیم و بناست در عشق آباد ترکمنستان این نمایشگاه برپا شود، اما زمان آن مشخص نیست.

وی از برپایی نمایشگاهی دیگر با مشارکت کشور‌های حاشیه دریای خزر در ترکمنستان خبر داد و افزود: خراسان شمالی به این نمایشگاه دعوت شده که از جمعه همین هفته نمایشگاه آغاز می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به تشکیل جلسات مختلف با کلیه آبنبات سازان استان خاطرنشان کرد: قصد داریم یک برند آبنبات استان را بین المللی کنیم.

وی برگزاری جشنواره بزرگ آبنبات در خراسان شمالی را از جمله برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه از هفتم شهریور با حضور استان‌های مختلف در محل بش قارداش برگزار می‌شود.

صمدی با تاکید بر لزوم صادرات تخصصی آبنبات تصریح کرد: باید به خریدار خارجی قیمت، نحوه انتقال پول، بسته بندی، آنالیز کالا و موارد بسیار دیگر را ارائه دهیم تا آن موقع به مرحله قرار داد برسیم.

وی بااشاره به وجود ۲۲ نوع گیاه دارویی در خراسان شمالی گفت: اکنون افغانستان و ترکمنستان اعلام علاقه مندی کرده اند که پس از فرآوری، محصول به کشور آن‌ها صادر شود.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در پایان گفت: در چهار ماه اول سال، حدود ۳۰ میلیون دلار به ۱۷ کشور دنیا صادرات داشتیم.

انتهای پیام/