به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ،  علی‌اصغر کمالی‌زاده در نشست هم اندیشی پیرامون بررسی طرح‌های گردشگریِ حریم شهر که با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد؛ توسعه گردشگری شهری را مستلزم عزمی همگانی و ملی دانست و افزود: عواملی نظیر همجواری کرج با پایتخت سبب شده است مدیران از اعتماد به نفس و ابتکار عمل لازم برای پرداختن به این موضوع مهم برخوردار نباشند.
وی با تاکید بر اینکه برندسازی شهری لازمه توسعه صنعت گردشگری است، ادامه داد: با یک ارزیابی و تحقیق سطحی می‌توان به این نتیجه رسید که مبحث برندینگ شهری در شهرهای مطرح و بزرگ جهان به طور جدی پیگیری و اجرایی شده است.
شهردار کرج تاکید کرد: مدیریت گردشگری خصوصا گردشگری پایدار در بسیاری از کشورها، به منزله نمادی از هویت فرهنگی، طبیعی و انسانی است که موجب بهبود وضعیت اقتصادی جوامع می‌شود.
وی با اشاره به بخشی از مشکلات زیر ساختی و سخت افزاری موجود در کلانشهر کرج در راستای جذب مسافر نظیر کمبود مکان‌های اقامتی و هتل، گفت: خوشبختانه در جهت رفع این موانع هتل ۵ ستاره‌ای در کرج در حال احداث است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
کمالی‌زاده موقعیت کوهستانی، دشت و رودخانه کرج را از مهم‌ترین ظرفیت‌های حوزه گردشگری این کلانشهر اعلام کرد و یادآور شد: درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت ویژه رودخانه کرج و حریم این مسیر، این کلانشهر را از فضای بی‌دفاع شهری به فضای جاذبِ گردشگر تبدیل کنیم.

انتهای پیام/و