به گزارش پایگاه خبری ربیع، سپاهان نیم فصل اول را با عنوان قهرمانی به پایان رساند تا پس از سه فصل پر فراز و نشیب، بار دیگر طلایی پوشان یکی از مدعیان قهرمانی باشند. سپاهان اگر چه یکی از دو تیم بدون شکست نیم فصل لقب گرفت اما به خوبی می‌داند که نیم فصل دوم بسیار سخت‌تر از نیم فصل اول سپری خواهد شد. به همین دلیل هم قطعاً سپاهانی‌ها در فصل نقل و انتقالات زمستانی به دنبال تقویت تیم خود خواهند بود.

در میان ۵ تیم مدعی بالای جدول، تنها تراکتورسازی تعداد گل‌های خورده بیشتری از سپاهان دارد؛ آن‌ها ۱۴ گل دریافت کرده‌اند و سپاهان ۱۲ گل. این در حالی است که پرسپولیس، استقلال و پدیده به ترتیب تنها ۶، ۶ و ۸ گل دریافت کرده‌اند. جدول فشرده لیگ برتر این پیام را برای امیرقلعه نویی و کادرش به همراه داشته که برای ادامه ماندن در کورس مدعیان، باید برای تقویت بخش تدافعی خود چاره‌ای بیاندیشیند و احتمالاً یک مدافع در پنجره زمستانی به سپاهانی‌ها اضافه خواهد شد.

سیاوش یزدانی، عزت پوزقاز، خالد شفیعی، ایران پوریان و سعید آقایی روی هم رفته طی نیم فصل ۸ گل زده‌اند ولی نباید فراموش کرد که طی سه فصل اخیر تیمی توانسته قهرمان لیگ فیزیکی ایران شود که بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص داده.

مهرداد محمدی و ساسان انصاری دو بازیکنی بودند که در اکثر دقایق نیم فصل اول رقابت‌ها، وظیفه بازی در دو پست وینگر چپ و راست سپاهانی‌ها را برعهده داشتند، با این حال همواره خط محرومیت و مصدومیت در فوتبال وجود دارد و این یعنی امیرقلعه نویی حداقل به یک وینگر دیگر نیاز خواهد داشت؛ بازیکنی که قدرت کسب برتری در نبردهای تن به تن را داشته باشد و ارسال‌های خوبی هم داشته باشد. طی نیم فصل اول در برخی مسابقات از سجاد شهباززاده در پست وینگر استفاده شد؛ این تصمیم اگرچه می‌توانست، قدرت تمام کنندگی سپاهانی‌ها را با نزدیک شدن این بازیکن به خط دروازه بیشتر کند ولی از قدرت موقعیت سازی آن‌ها می‌کاست و همین نقصان، دلیلی بر اضافه شدن حداقل یک بازیکن در این پست به جمع سپاهانی‌ها خواهد بود.

محرومیت استنلی کی روش در دو دیدار برابر پدیده و استقلال خوزستان، دردسر زیادی برای امیرقلعه نویی ایجاد کرد. در مقابل پدیده، طلایی پوشان اگرچه برنده بازی شدند ولی عدم حضور بازیکنی که قدرت حفظ توپ بالا داشته باشد، سبب شد تا ۱۵ دقیقه پایانی تحت فشار شدید شاگردان یحیی گل محمدی قرار بگیرند و در دیدار برابر استقلال خوزستان هم این مشکل به شکل حادتری دیده شد؛ جایی که قلعه نویی مجبور شد برای افزایش قدرت در بخش تهاجمی تیمش از خالد شفیعی و عزت پورقاز استفاده کند! البته حضور سجاد شهباززاده که پست اصلی‌اش مهاجم هدف است، می‌تواند برنامه دوم امیرقلعه نویی باشد ولی با توجه به اینکه حضور شهباززاده در میانه میدان با روش مورد نظر امیرقلعه نویی جواب داده، به احتمال فراوان شاهد حضور یک مهاجم دیگر در ترکیب سپاهانی‌ها خواهیم بود؛ مهاجمی که شاید خصوصیاتی نزدیک به استنلی کی روش داشته باشد.