به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حمید احمدی مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: با توجه به همه‌گیر شدن استفاده از فضای مجازی و افزایش تعداد کاربران آن، مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری نیز جهت ارائه برخی آموزش‌های مورد نیاز زائران حج تمتع در فضای مجازی اقداماتی را از اردیبهشت امسال انجام داده و در حال برگزاری است.

وی با اشاره به طرح آموزش از طریق سامانه آموزش مجازی زائران افزود: زائران حج می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزش مجازی زائر و ثبت‌نام در آن از فیلم‌ها و بسته‌های آموزشی در موضوعات متنوع از قبیل احکام عمومی، مناسک حج، تاریخ اسلام، تاریخ امامان(ع) و آشنایی با تاریخ و اماکن مذهبی بهره ببرند.

حجت الاسلام احمدی خاطر نشان کرد: از دیگر امکانات این سامانه می‌توان به نقد و بررسی وهابیت، شیعه شناسی، اخلاق و آداب سفر، اسرار و معارف حج، مهارت‌های سفر و زندگی جمعی و مدیریت معنوی، آموزش مکالمه عربی و صحیح خوانی قرآن کریم، مقالات تخصصی و همچنین جلسات شبیه سازی شده کاروانی در موضوعات متنوع نام برد.

وی در ادامه یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت آموزش را برگزاری کلاس‌های آنلاین ویژه زائران برشمرد و عنوان کرد: از دیگر امکانات استفاده شده جهت آموزش زائران حج، برگزاری کلاس‌های برخط(آنلاین) است که این کلاس‌ها از اواخر اردیبهشت ماه در موضوعات متنوع در حال برگزاری است و روزانه دو کلاس برگزار و همه مباحث آرشیو می‌شوند تا زائرانی که فرصت شرکت نداشتند بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: زائران با مراجعه به سامانه آموزش مجازی زائر می‌توانند ضمن نصب نرم‌افزار این کلاس از برنامه روزانه آن مطلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: جهت سهولت ورود زائران بدون ثبت‌نام و تنها با وارد کردن کد ملی در قسمت نام کاربری و رمز افراد می‌توانند به کلاس وارد و از آن استفاده کنند؛ البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که زائرانی که در زمان اعلام شده نتوانسته‌اند به صورت آنلاین در کلاس حاضر شوند و یا قصد مشاهده مجدد کلاس را دارند، کلاس‌ها ضبط شده‌اند و می‌‌توانند از بخش آرشیو کلاس‌ها از آنها استفاده کنند.

احمدی در بخش دیگری به معرفی فعالیت‌های مدیریت آموزش در پیام رسان‌ها پرداخت و یادآور شد: جهت اطلاع رسانی و ارائه نکات فرهنگی و آموزشی به زائران حج تمتع کانال‌هایی در پیام رسان‌های داخلی سروش، گپ و ایتا راه اندازی شده است.

وی ادامه داد:  موضوع بعدی مسابقات اینترنتی زائر است که زائران گرامی حج می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزش مجازی زائر و ثبت‌نام در آن در دو مسابقه ویژه زائران حج تمتع ۹۷ به نام‌های «سرزمین نور» ویژه آشنایی با تاریخ و اماکن مذهبی مکه و مدینه و همچنین مسابقه «گنجینه معرفت» ویژه موضوعات مهم آموزشی زائران از قبیل احکام عمومی، مناسک ، اخلاق و آداب سفر، شیعه شناسی و اسرار و معارف حج شرکت کنند.

احمدی در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه پاسخگویی پیامکی زائر گفت: زائران می‌توانند با ارسال سؤالات خود در زمینه موضوعات فقهی و یا اعتقادی پیرامون حج را از طریق سامانه ۳۰۰۰۸۲۸۸۸۱ ارسال و از طریق کارشناسان پاسخ خود را از طریق پیامک دریافت کنند.

انتهای پیام/