به گزارش پایگاه خبری ربیع، بخشدار مرکزی خاش در بازدید از کوره های آجرپزی خاش گفت: به ‌همت مالکین و حمایت و همراهی شرکت برق حدود نیمی از واحدهای کوره ای بخش مرکزی خاش برقدار شدند در حالی که  بخش مرکزی خاش با تولید ماهانه ۳۳۰۰۰ تن آجر از ۱۸ کوره آجرپزی رتبه نخست تولید آجر فشاری ‌در استان را دارد .

 مجتبی شجاعی افزود: هم اکنون تولید خشت خام، حمل و بارگیری در اکثر کوره ها به صورت سنتی انجام می‌شود که الحمدلله با برنامه ریزی صورت گرفته و نشست هایی با مالکین کوره ها ، حمایت های لازم برای تبدیل واحدهای سنتی به واحدهای پیشرفته تر و برقی نمودن مکانیسم تولید در کوره ها صورت گرفته است که طی ماههای اخیر تعداد زیادی از کوره ها اقدام به برقی نمودن واحدهای خود نموده اند و تعداد دیگری نیز در حال اقدام میباشند  که امیدواریم سال حمایت از تولید و کالای داخلی ، مبدایی برای نوسازی خطوط تولید واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین حمایتهای بخش دولتی باشد .

شجاعی بیان کرد: عمده کوره های خاش، در دشت کلکلی واقع شده است که با حمایت دولت سوخت مورد نیاز آنان تامین می‌شود و امید آن می‌رود با اتصال برق و یا گاز به کوره ها در آینده تولید آجر در منطقه افزایش یافته و افراد جویای کار بیشتری در این حرفه مشغول به کار گردند .

وی ضمن تجلیل از حمایت های دولت در غالب تسهیلات اخیر ابلاغی از محل صندوق توسعه ملی ، از بخش صنعت و تولید و بالاخص واحدهای موثر در اشتغال گفت: بیش از ۴۰۰ نفر از اهالی منطقه در این کوره ها به صورت مستقیم شاغل و معادل همین تعداد ار این صنعت به صورت غیرمستقیم ارتزاق می‌کنند .

شجاعی ادامه داد: گام کلیدی در رونق این صنعت، ورود روشهای جدید و نوسازی در روش تولید این محصول است که در کنار حمایت های ارزشمند دولت می‌تواند چشم انداز مناسبی از ادامه حیات این صنعت در منطقه و حتی توسعه ان رقم بزند .

وی ادامه داد: علاوه بر استقرار کارخانه سیمان خاش به عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان با تولید سالانه یک‌میلیون‌تن محصول که یکی از واحدهای نمونه تولید سیمان در سطح کشور است، در بخش مرکزی خاش،۴۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ  شامل کوره آجرپزی،  واحدهای تولید شن و ماسه، تیرچه و بلوک ، کارخانه لبنیات پاکشیر، کارخانه پلی استایرن نسوز (یونولیت) و دو واحد تولید موزاییک و… به فعالیت می‌پردازند.

انتهای پیام/