به گزارش پایگاه خبری ربیع، منصور شیشه‌فروش در نشست هم‌اندیشی هماهنگی ارگان‌های مربوطه و بررسی راهکارهای مناسب برای رفع سد معبر بازار اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵۰ حادثه حریق در صنوف مختلف از جمله مبل فروشی‌ها در رهنان و لوازم خانگی فروش‌های کوچه مشیر اتفاق افتاده که چندین میلیارد تومان خسارت به آن‌ها وارد شده است.

وی افزود: چیدمان وسایل برخی صنوف به اضافه گرمای هوا موجب رخ دادن بعضی اتفاقات می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: خودروهای امدادرسان باید بتوانند در کمترین زمان به محله حادثه برسند و در این خصوص و رعایت محدوده حرکت خودروهای امدادی باید جلسه‌ای در بازار اصفهان با حضور هیئت امنا تشکیل شود و سازمان آتش‌نشانی موارد لازم را برای کسبه تبیین کند و فیلم‌های حوادث در این جلسه نمایش داده شود.

شیشه‌فروش ادامه داد: در حال حاضر یک کیلومتر لوله‌گذاری هیدرانت‌های آتش‌نشانی در بازار اصفهان انجام شده است، بنابراین برای نصب دو مخزن آن نیاز به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی است.

وی تاکید کرد: زمانی که سلامتی عمومی به خطر بیفتد، باید تمام دستگاه‌ها به اضافه قوه قضائیه مشکل را حل کند.

اشغال کردن بخشی از بازار موجب فروش بیشتر نمی‌شود

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: کسبه بازار باید بدانند که نباید به حریم مشاعات بازار تجاوز کنند زیرا اشغال کردن بخشی از بازار موجب فروش بیشتر آن‌ها نمی‌شود.

وی افزود: انتظار داریم ضمن استفاده از ابزار قانون، اعتماد عمومی مردم به مسئولان شهری حفظ شود.

مشخص شدن حد و حدود مغازه‌های داخل بازار برای جلوگیری از سد معبر

روح الله ابوطالبی، مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان در این نشست با اشاره به اینکه بازار اصفهان نیاز به سر و ساماندهی دارد، اظهار کرد: در گام نخست بازار اصفهان از ورود موتورسیکلت‌ها خالی شد و در گام دوم رفع سد معبر از دیگر موارد ساماندهی بازار بزرگ اصفهان است.

وی افزود: بسیاری از کسبه و همشهریان در هنگام ورود به بازار بزرگ اصفهان ابراز گلایه‌مندی از عبور و مرور و سد معبر مغازه‌های بازار داشتند که شهرداری اصفهان بر حسب وظیفه قانونی خود و در راستای رعایت حقوق شهروندی به آن ورود کرده است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: البته در اجرای طرح ساماندهی سد معبر نیازمند همراهی شهروندان هستیم و هدف ما ساماندهی بازار و رفع تمامیت‌خواهی برخی از کسبه برای سد کردن بخشی از مسیر عبوری بازار است.

وی ادامه داد: در این راستا شهرداری منطقه ۳ با کمک هیئت امنای بازار در صدد راهکارهای قانونی رفع سد معبر بازار برآمده و خطکشی‌هایی را به منظور مشخص شدن حد و حدود مغازه‌های داخل بازار نشان کرده است.

ایجاد پرونده برای کسبه متخلف بازار

در ادامه این نشست مجتبی فرهمند، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان گفت: باید مسیر عبور و مرور بازار اصفهان باز و عابران پیاده به راحتی بتوانند از این گذر عبور کنند.

وی افزود: در صورتی که تذکر لسانی بر کسبه برای برداشتن اجناس اضافی خود در مسیر عبور مردم کارساز نبود از زبان قانون استفاده می‌شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان تصریح کرد: طبق قانون برای کسبه و مغازه‌داران متخلف پس از تذکرات، پلمب مغازه و در نهایت پس از توجه نکردن به قانون ایجاد پرونده با عنوان اخلال در نظم عمومی شهر تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: کسبه اجازه ندارند در محل نصب هیدرانت‌های آتش‌نشانی وسیله‌ای نصب کنند و یا مانعی سر راه خودروهای امدادی برای کمک‌رسانی در مواقع حادثه شوند. ‌