به گزارش پایگاه خبری ربیع، کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی گفت: رعایت حجاب و حفظ عفت عمومی جامعه، حکم قطعی اسلامی است و قرآن به‌صراحت آن را بیان می‌کند و منطق و عقل حکم می‌کند که شایسته است با بی‌حجابی به‌صورت مناسب، مدبرانه و عاقلانه برخورد شود.

حجت‌الاسلام جواد حیدری پیرامون نحوه برخورد با پدیده عفاف و حجاب در زمان زمامداری حضرت علی (ع) اظهار کرد: در عصر حکومت امام علی (ع)، حدود و احکام الهی در جامعه رعایت می‌شد و از مسائلی که جزء محرمات و منکرات به شمار می‌رفت، جلوگیری به عمل می‌آمد، از همین رو رعایت حجاب و پوشش اسلامی، از سنت‌های دینی است و امام (ع) بر زنده نگه‌داشتن چنین سنت‌هایی تأکید داشته‌اند.

وی تصریح کرد: بر این اساس می‌توان گفت اگر در آن زمان وضعیت حجاب چنین حالتی مانند جامعه امروز ما داشت، بر اساس اصل امربه‌معروف و نهی از منکر حضرت اقدام کرده و بی‌اعتنائی نمی‌کردند، هرچند شاید شیوهٔ برخورد متفاوت بازمان حاضر باشد.

حیدری تأکید داشت: نکته دومی که باید بدان توجه کرد این است که در عصر پیامبر (ص) و امام علی (ع)، رعایت پوشش و حجاب موردتوجه توده مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان بوده، بنابراین به نظر می‌رسد درباره رعایت حجاب و پوشش اسلامی، در آن عصر مشکلی که امروزه وجود دارد، وجود نداشته است.

 وی گفت: رعایت حجاب و حفظ عفت عمومی جامعه، حکم قطعی اسلامی است و قرآن به‌صراحت آن را بیان می‌کند و منطق و عقل حکم می‌کند که شایسته است با بی‌حجابی به‌صورت مناسب، مدبرانه و عاقلانه برخورد شود.