به گزارش پایگاه خبری ربیع،طبق تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده، انویدیا تابستان پیش رو کارت‌های گرافیک سری GTX 11 خود را روانه بازار می‌کند. منابعی در دل این صنعت ماه ژوئیه (بازه خرداد تا تیر) را برای عرضه کارت GTX 1180 Founder Edition دست نشان کرده‌اند.

احتمالاً می دانید نزدیک به دو سال از معرفی مدل مرجع کارت گرافیک GTX 1080 می‌گذرد و این کمپانی در عرضه نسل جدید خود تأخیر داشته است. GTX 1080 مبتنی بر ریزمعماری Pascal با فناوری ساخت ۱۶ نانومتری است و مدت کوتاهی پس از آن GTX 1070 نیز عرضه شد. تا ماه مارس ۲۰۱۷ کارت GTX 1080 رده بالاترین انتخاب گیمینگ از انویدیا بود اما در همان ماه GTX 1080 Ti از راه رسید. حالا با گذشت یکسال انویدیا سری GTX 11 را جایگزین سری فعلی GTX 10 می‌کند.
گزارش‌های پیش‌تر منتشر شده حاکی از عرضه یک ریزمعماری گرافیکی جدید به نام Turing در قالب سری GTX 11 است. بعدتر گزارش‌هایی منتشر شد که حاکی از تصمیم انویدیا برای افزایش چرخ عمر سری GTX 10 بود که در عمل چنین شد و  هنوز Turing معرفی نشده است. با این تفاسیر به نظر نمی‌رسد تولید پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر Turing حداقل تا پیش ازماه ژوئن شروع شود.

طبق جدیدترین شایعات، انویدیا در ماه ژوئیه اولین کارت گرافیک از سری GTX 11 را معرفی کند که همان مدل مرجع یا Founders Edition خواهد بود. با این حال برکسی پوشیده است انویدیا معمولاً در کنار پرچم‌دار جدید خود یک انتخاب ارزان‌تر  نیز معرفی کند، بنابراین رونمایی از هر دو GTX 1180 و GTX 1170 بسیار محتمل است. به گفته منابعی در این صنعت، انویدیا از واسط ماه میلادی آینده پردازنده‌های گرافیکی جدید و تراشه‌های حافظه مورد نیاز آن‌ها را در اختیار شرکای تجاری خود می‌گذارد تا تولید کارت‌های سری GTX 11 را آغاز کنند. به گفته همین منابع سازندگان کارت‌های کاستوم سری GTX 11 خود را در ماه آگوست یا سپتامبر روانه بازار می‌کنند.

گفته می‌شود GTX 1180 دارای ۳,۵۸۴ هسته CUDA  با فرکانس ۱.۶ الی ۱.۸ گیگاهرتز و ۸ تا ۱۶ گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR6  است. در آن سو GTX 1170 می‌تواند دارای ۲,۶۸۸ هسته CUDA با فرکانس ۱.۵ تا ۱.۸ گیگاهرتز و ۸ تا ۱۶ گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR6 باشد.